نوشته شده توسط : drmohandes

روش های کوچک کردن سینه

یکی از روش های کوچک کردن، جراحی سینه است در این روش از برش های متعدد و متفاوتی استفاده می شود که هر چقدر سینه بزرگتر، افتاده تر و پوست اضافه بیشتری داشته باشد، به برش وسیع تری نیاز است.

اگر سینه چربی کمتری برای برداشتن داشته باشد، مثلا 500 گرم، به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله نیاز است.

در سینه های خیلی بزرگ و افتاده نیاز به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله و برش افقی در چین زیر سینه می باشد .(برش لنگری یا T برعکس).

اگر سینه ای پوست اضافه زیادی داشته باشد از برش لنگری برای زیبایی سینه استفاده می شود.

پروتزها با سایز های متفاوتی ساخته می شوند که مهمترین خصوصیت آنها قطرشان و مقدار برجستگی که ایجاد خواهند کرد می باشد.

انواع برش ها برای پروتز سینه شامل برش زیر سینه به طول 4 تا 6 است رایج ترین برش است که جای زخم به خوبی در زیر سینه پنهان می شود.

برش دور هاله سینه که جای زخم آن می تواند دیده شود. این روش اگر هاله سینه به اندازه کافی بزرگ باشد قابل انجام است .

برش زیر بغل کمتر استفاده می شود. چون جای زخم مشخص است و گاهی پروتز در جای درستش قرار نمی گیرد.

 

خطرات جراحی زیبایی سینه


ماموپلاستی تقویت کننده خطرات مختلفی از جمله:

تشکیل بافت اسکار که شکل کاشت پستان را مخدوش می کند (انقباض كپسول پروتز سينه)
درد پستان
عفونت
تغییر در حس نوک پستان و پستان ها
تغییر پوزیشن ایمپلنت سینه
نشت یا پارگی ایمپلنت سینه
اصلاح این عوارض ممکن است نیازمند عمل جراحی بیشتری برای برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت ها باشد.

 

مراقبت‌های قبل و بعد دوره‌های نقاهت

قبل از انواع جراحی زیبایی سینه، اقدامات زیر را انجام دهید:

تست‌های مختلف آزمایشگاهی را انجام دهید.

یک ماموگرافی بگیرید

سیگار کشیدن و یا سایر مواد مخدر مانند کوکائین را برای مدت زمان مشخصی قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.

برای کنترل خونریزی در حین جراحی از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب مانند Motrin یا Aleve و مکمل های گیاهی خودداری کنید.

هر گونه دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید قبل از عمل به پزشک اطلاع دهید.



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

 

اتوپلاستی (otoplasty) که به آن جراحی زیبایی گوش نیز گفته می‌شود؛ روشی برای تغییر شکل دائم، موقعیت یا اندازه گوش است. اگر گوش شما بیش ازحد بزرگ و برجسته است، می‌توانید جراحی زیبایی انجام دهید.

همچنین اگر گوش یا گوش‌های شما به دلیل آسیب دیدگی یا نقص مادرزادی شکسته باشد، این افراد کاندید جراحی اتوپلاستی هستند. بعد از رشد کافی لاله گوش معمولاً بعد از 5 سالگی تا بزرگسالی می‌توان اتوپلاستی را انجام داد. در بعضی موارد، جراحی از اوایل 3 سالگی نیز انجام می‌شود.

در بعضی از موارد دفورمیتی‌های گوش باید در سن پایین‌تری جراحی شود اما سن اصلاح اختلال loopear یا گوش برجسته در سن 6 تا 12 سالگی است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این نوع از عمل‌های زیبایی گوش بیشتر مطلع شوید.

 

کاندید مناسب جراحی زیبایی گوش

در اشخاصی که برآمدگی گوش ، نامتقارن بودن گوش و اندازه مناسبی ندارند می توان از جراحی زیبایی گوش برای رفع این مشکلات استفاده کرد .

نا مناسب بودن ظاهر گوش تاثیر بسیار زیادی در کاهش اعتماد به نفس شخص دارد ، این مسئله در کودکان بسیار تاثیر گذار است زیرا کودک زمانی که به دلیل ظاهر گوش مداوم مورد تمسخر دوستان خود قرار می گیرد به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد ، برای حل این مشکل می توان از جراحی زیبایی گوش بهره برد ، بنابراین کودکان و اشخاصی که دارای گوش های نامتقارن ویا دارای برآمدگی بیش از اندازه ای می باشند بهترین کاندید جراحی گوش هستند .

نارسایی گوش یکی دیگر از موارد جراحی زیبایی گوش می باشند ، برخی از اشخاص به شکل مادرزادی با نارسایی جدی در گوش روبرو می شوند ، جهت تجدید ساختار گوش می توان از جراحی زیبایی گوش استفاده کرد .

جمع‌بندی

اکنون می‌دانید که اتوپلاستی چیست و چگونه باعث زیبایی ظاهر گوش‌های شما می‌شود. بنابراین می‌توانید در مورد انجام این عمل زیبایی راحت‌تر تصمیم بگیرید. دکتر مهدی سزاوار یکی از بهترین جراحان اتوپلاستی در تهران می باشند که متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان سابقه خوبی در زمینه جراحی زیبایی گوش دارند. با مشاهده نتایج به دست آمده توسط بیماران قبلی، می‌توانید از روند کار ایشان اطلاع پیدا کنید. اگر همچنان در مورد



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

چه جراحی هایی برای برداشتن غبغب وجود دارد؟

جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌کنند. این روش ها عبارتند از:

لیپوساکشن:

در لیپوساکشن چانه با قرار دادن یک لوله کوچک به نام کانولا در چانه ، چربی های زیر چانه را کشیده و در نتیجه باعث حذف غبغب می شود. با استفاده از مکش ملایم، مقادیر کم و استراتژیک چربی از محل خارج می شود.

نتیجه یک نمای صاف تر و یکنواخت تر با کاهش میزان چربی زیر چانه است. این روش چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را تراشیده می کند. ساکشن غبغب به طور معمول با بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

لیفت صورت:

این جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتاده اطراف چانه ، گردن و غبغب را از بین ببرند.

لیفت گردن:

انواع مختلف روش های لیفت گردن با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شود.

لیپوساکشن غبغب

عوارض و خطرات ناشی از ساکشن غبغب

عواملی مانند افزایش وزن، ژنتیک و عوامل مشابه می تواند موجب افتادگی و ایجاد غبغب در فرد شود. داشتن گردن زیبا باعث زیبا تر دیده شدن صورت می شود. انجام این عمل علاوه بر مزایایی که دارد دارای خطرات و عوارض احتمالی می باشد. از جمله خطرات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

1-خونریزی

2- ایجاد زخم و اسکار در محل جراحی

3- باقی ماندن جای بخیه

4- درد و تورم تا مدتی بعد از جراحی

5- نا متقارن بودن فک و گردن

6- نیاز به ترمیم و تکرار در جراحی

7- ایجاد عفونت در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل

8- آلرژی و حساسیت به لیدوکائین و مواد بی حس کننده

9- امکان وارد کردن آسیب به رگ های خونی، عضلات و اعصاب



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 15 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

جراحی زیبایی چانه می تواند به دو صورت جراحی کوچک کردن چانه و جراحی پروتز چانه انجام می شود.

موضوع مورد بحث این نوشتار جراحی پروتز چانه است که می تواند به روش های مختلفی مانند تزریق یا پروتز چانه صورت گیرد. پروتز چانه را در جهت تغییر نمای چانه و ایجاد تناسب با دیگر اعضای چهره استفاده می کنند.

شاید برای برخی عجیب به نظر رسد که قرار دادن پروتز در چانه چگونه صورت می گیرد، آیا با قرار دادن پروتز حالت صورت از طبیعی بودن خارج نمی شود؟ آیا بافت این پروتز طبیعی خواهد بود؟

پروتز چانه چکار می کند؟

پروتز چانه با تغییر ابعاد چانه باعث بهبود تناسب صورت می شود و چانه کوچک را با افزایش پهنا، ارتفاع یا جلوآمدگی ان بزرگتر می کند تا هارمونی صورت بهتر شود. اگرچه یک روش جراحی کوچک است ،اما تاثیر قابل توجهی بر ظاهر شخص دارد.

پروتز چانه این کارها را انجام می دهد:

-افزایش جلو آمدگی چانه

-افزایش پهنای چانه (عریض تر کردن چانه)

-غبغب را مخفی می کند

-افزایش ارتفاع عمودی چانه

-کاهش یا رفع فرو رفتگی عضله چانه

-بهبود تناسب وهماهنگی کلی صورت(یک چانه کوچک باعث می شود که بینی بزرگتر به نظر برسد).

عمل پروتز چانه

چرا برای زیبایی چانه از پروتز استفاده کنیم؟

حتما می‌دانید که روش‌های دیگری چون تزریق نیز برای زیباسازی صورت و چهره وجود دارد. اما لازم است بدانید که استفاده از پروتز چانه و سایر قسمت‌های ممکن، نسبت به تزریق ارجح است. در این قسمت دلیل این موضوع را توضیح داده‌ایم. پروتزهایی که در قسمت‌های مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با بدن سازگارند. این پروتزها جامد هستند و در بدن کم‌ترین میزان واکنش را نشان می‌دهند. این در حالی است که موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، معمولا از جنس چربی و پروتئین هستند. به همین دلیل احتمال ایجاد واکنش منفی در بدن بسیار بیشتر می‌شود و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند.

 

پروتز چانه قابل استفاده در عمل جنیوپلاستی، معمولا از جنس سیلیکون و سایر فلزهایی ساخته می‌شود که با بدن انسان هماهنگ هستند. این فلزها فرسوده نمی‌شوند، در بدن واکنش نشان نمی‌دهند و به گونه‌ای هستند که بدن آن‌ها را به عنوان جسم خارجی تلقی نمی‌کند. این موضوعات باعث هماهنگی پروتز چانه با بدن بوده و شما می‌توانید آن را به صورت دائمی استفاده کنید.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پزشک معالج در عمل جنیوپلاستی است. در عمل‌های جراحی زیبایی و درمانی، تجربه و مهارت پزشک نقش مهمی دارد.همانطور که در طول مقاله اشاره شد، دکتر مهدی سزاوار به عنوان یکی از بهترین متخصصین جراحی دهان، فک و صورت در تهران، با تجربه کاری حرفه‌ای در زمینه «زیباسازی_ پروتز چانه» و سایر« عمل‌های زیبایی صورت»،می‌توانند به شما کمک کنند تا به چهره دلخواه خود برسید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید به پیج اینستاگرام شخصی ایشان مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

چرا ایمپلنت را روش دائمی برای جایگزینی دندان‌ها به شمار می‌آورند؟

اولین دلیل مقاومت بالای ایمپلنت استفاده از مواد بسیار باکیفیت برای این کار است. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود. تیتانیوم طول عمر و سازگاری بالایی با ساختار بدن انسان دارد. به همین دلیل می‌تواند برای سال‌های طولانی بدون آسیب درون فک انسان باقی بماند. علاوه بر آن تاج قرار گرفته بر روی پایه نیز از جنس سرامیک با کیفیت است و طول عمر بسیار بالایی دارد.

دومین دلیل مقاومت بالای ایمپلنت دندان این است که پایه تیتانیوم درون استخوان فک قرار گرفته و کاملا با آن جوش می‌خورد. این موضوع باعث می‌شود، پایه همانند ریشه دندان بسیار محکم و مقاوم باقی بماند.

شاید شما هم معتقد باشید که بدون دانستن اطلاعات بالا و با توجه به قیمت ایمپلنت دندان، انتظار می رود که این پروتزها مادام العمر باشند.

 

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت‌های دندانی دارای ماندگاری باورنکردنی هستند که به مواد ساخته شده از آن، تیتانیوم و چگونگی اتصال آن‌ها به استخوان بستگی دارد. تحقیقات بالینی میزان ماندگاری آن‌ها را تا 94٪ در طول 10 سال و 91٪ در 15 سال نشان می‌دهد. این مطالعات منجر به فناوری‌ها و روش‌های جدیدی شده است که به ماندگاری بیشتر ایمپلنت‌های دندانی کمک می‌کند. به عنوان مثال، بیماران مبتلا به دندان قروچه یا پوکی استخوان می‌توانند از تکنیک‌های مختلف کاشت دندان و روش‌های تکمیلی بهره ببرند که بدین ترتیب طیف کاندیدهای ایده‌آل برای کاشت دندان را گسترش می‌دهند.

متخصص ایمپلنت دندان

آیا ماندگاری ایمپلنت برای همه افراد به یک اندازه است؟

پاسخ به این سؤال خیر است. گرچه این روش جایگزینی دندان ماندگاری بالایی دارد و حتی می‌توان گفت که دائمی است، اما این امر به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می‌توان به متعهد و با تجربه بودن متخصص ایمپلنتی که بیمار جهت انجام درمان به مطب ایشان مراجعه می‌کند، تعهد و تداوم بیمار در انجام و رعایت مراقبت‌های توصیه شده و همچنین سلامت عمومی او در طول زمان اشاره کرد. بنابراین ماندگاری این درمان از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است.



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

ترس از ایمپلنت دندان : اما این بار می گوییم که چطور به آن غلبه کنید!

اگر دندانی از دست دادید، و گپی در بین دندان هایتان ایجاد شده، موقع لبخند، نگران نباشید. چون این گپ با ایمپلنت دندان می تواند بسته شود. به 5 مورد از مواردی که باعث ترس تان می شود می پردازیم.

اولین ترس : بدنم ممکنه ایمپلنت دندانم رو ریجکت کنه!

از دست دادن دندان یک تجربه بسیار عاطفی به حساب می اید. این تصور که ممکن است یک دندان بیفتد، بشکند، یا اینکه مجبور باشید آن را بکشید. ممکن است شما را مجبور کند که فکر کنید همان اتفاق برای ایمپلنت دندان می افتد.

باید اضافه کنیم که ممک ناست در مورد ایمپلنت اخیرا نشنیده باشید. با تکنولوژی های جدیدی که در اختیار می باشد، و ممکن است تست نشده باشد. اما مطمئن باشید که پول تان را سرمایه گذاری کردید.

ایمپلنت از اواخر سال 1980 تا به الان تغییرات و پیشرفت هایی داشته. میلیون ها نفر هستند که در سراسر دنیا دارند از این امکان استفاده می کنند.

پس اگر ایمپلنت دندان انجام دادید، خیلی کم پیش می اید که موفقیت امیز نباشد، اما سال هاست که موفقیت را ثابت کرده.

قیمت ایمپلنت دندان

دومین ترس از ایمپلنت دندان : ایمپلنت دندان ممکن است سمی باشد.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که یک فلز بسیار سازگار با بدن می باد. اسیب زا نیست، و کاملا مخالف چیزیست که شنیدید. بدن خود را به تیتانیوم عادت می دهد. و اینکه تیتانیوم به تنهایی می تواند ایمپلنت را در جای خود نگه دارد. و پوسیده نمی شود.

اهمیت انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دندان یک روش کاملا تخصصی است که البته به تجربه متخصص فک و صورت هم نیاز دارد. طبق گفته دکتر سزاوار متخصص ایمپلنت و جراح فک و صورت در تهران نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد.

در این جراحی خطرات و عوارضی هم وجود دارد که متخصص فک و صورت باید متوجه این موضوع باشد. پشتیبانی استخوان فک از اباتمنت یا پایه فلزی اهمیت دارد. در صورتی که استخوان فک بیمار ضعیف باشد، توان تحمل فشار وارده از سوی دندان ایمپلنت را ندارد. به همین دلیل کاشت دندان با شکست مواجه می‌شود و استخوان فک آسیب می‌بیند.

پس با این حساب انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران اهمیت دارد. جراحان با تجربه با توجه به معایناتی که باید قبل از جراحی انجام می‌دهند، مشکلات استخوان فک را برطرف می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی، یک عمل جراحی پلاستیک است که برای سینه‌هایی که بر اثر افزایش سن، بارداری و شیردهی دچار افتادگی شده‌اند، به کار می‌رود. لیفتینگ در اصطلاح به معنای بالا کشیدن است. در لیفت سینه، سینه افتاده شده بالا کشیده می‌شود و فرم گردتری به خود می‌گیرد. در این جراحی، بافت‌های اضافی سینه نظیر پوست و چربی‌های اضافی که باعث افتادگی بیش از حد سینه شده‌اند برداشته می‌شوند.

چه کسانی نیاز به جراحی لیفت سینه دارند؟

متقاضیان اصولا افرادی هستند که بعد از زایمان، به دلیل از دست رفتن حجم بافت‌های چربی و غدد شیری خود دچار افتادگی در سینه های خود شده‌اند. در این دسته از افراد یکی از رباطهای سینه شل شده و سبب پتوز یا همان افتادگی می‌شود.

چگونه متوجه افتادگی سینه خود شوید؟

یکی از ساده ترین راهکارهای خانگی برای تشخیص افتادگی سینه ها این است که یک مداد بردارید و در زیر سینه خود قرار دهید، اگر مداد در جای خود ماند دچار افتادگی هستید.

بیشتر بدانید:

پروتز سینه

افتادگی سینه در سنین مختلف

یکی از عوامل مهمی که بر افتادگی سینه اثر می‌گذارد، جاذبه زمین است. افتادگی در سنین مختلف بر اثر عوامل مختلفی بوجود می‌آید:

در خانم های جوان اصولا افتادگی به دلیل حجم و وزن بالای سینه ها اتفاق می‌افتد.

در خانم های میان سال افتادگی بر اثر تغییرات هورمونی پس از زایمان رخ می‌دهد که اصولا بافت سینه‌ها تحلیل می‌رود.

در زمان یائسگی، علاوه بر گرانش زمین، آتروفی سینه با پیری پوست افزایش پیدا می‌کند.

عمل زیبایی لیفت سینه یا ماستوپکسی در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در صورتی که این جراحی توسط بهترین متخصص لیفت سینه انجام شود ، نتایج بسیار خوبی به همراه دارد و می تواند زیبایی و اعتماد به نفس را به شما برگرداند. برای کسب اطلاعات در خصوص عمل ماستوپکسی می توانید به پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره و وقت ملاقات حضوری می توانید با مطب ایشان تماس بگیرید. دکتر موسی زاده متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع جراحی های زیبایی سینه آماده خدمت رسانی به شما می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

چه عواملی موجب افتادگی سینه ها می شود؟

مهم ترین و اصلی ترین علت افتادگی سینه تغییرات سن می باشد. بافت پستان یکی از بافت هایی است که برخلاف سایر اعضای بدن با توجه به افزایش سن می تواند موجب تغییر در این بافت شود. بنابراین افتادگی سینه یک پدیده طبیعی است که با افزایش سن در خانم ها ایجاد می شود.

اختلاف کاهش و افزایش شدید وزن نیز می تواند در افتادگی سینه ها موثر باشد. یعنی افرادی که در مدت کوتاه یک کاهش یا افزایش شدید وزن پیدا می کنند تغییراتی در بافت های سینه آن ها به وجود می آید که باعث افتادگی می شود به خصوص کاهش وزن زیاد. به طور مثال به دنبال اعمال جراحی چاقی یک کاهش وزن سریع اتفاق می افتد و یا در افرادی که یک رژیم هایی که در ماه بیشتر از یا 3-4 کیلو کم می کنند این افرادی قطعا دچار افتادگی پستان می شوند.

تفاوت كيست و سرطان سينه

تاثیر ورزش برای جلوگيری از افتادگی سينه

داشتن سینه های خوش فرم و بزرگ برای خانم ها حس اعتماد به نفس آن ها را افزایش داده و جزو یکی از معیارهای زیبایی در خانم ها محسوب می شود. جهت جلوگیری از افتادگی سینه روش های مختلفی وجود دارد که خانم ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، شدیدا توصیه می شود که در طول دوران کاهش وزن، حتما ورزش کنند. ورزش هایی که می تواند از افتادگی سینه جلوگیری کند، ورزش هایی است که بر روی عضله قفسه سینه کار شود و طی آن عضله به طور مرتب منبسط و منقبض شود. این کار موجب می شود که سینه ها در هنگام کاهش وزن کمتر دچار افتادگی شود.

همینطور خانم های باردار و خانم هایی که پا به سن گذاشته اند نیز می توانند همزمان با بالا رفتن سن این ورزش ها را انجام دهند تا عضله دست یا قفسه سینه آن ها مرتب و منقبض شود.

این ورزش ها شامل ورزش هایی است که وزنه در قرار می گیرد و مانند پرس در روز چندین بار دست ها باز و بسته می شود. خانم هایی که باشگاه می روند می توانند از ورزش پرس سینه استفاده کنند زیرا این ورزش بسیار روش مناسبی در جلوگیری از افتادگی سینه می باشد.

گرچه شاید نام سرطان بسیار ترسناک باشد، ولی نباید در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شوید. فراموش نکنید که بسیاری از بیماری ها، علائم مشابه ای با یکدیگر دارند. با این وجود برای رفع هرگونه ابهام و نگرانی، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ تا وضعیت شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. لازم است به شما یاد آوری کنیم که، مانند تمام بیماری ها، سرطان نیز در ابتدای شکل گیری و پیش از گسترده شدن، درمانی به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسی زاده ( فلوشیپ سرطان سینه ) ، بهترین جراح سرطان سینه در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سینه آماده ارائه مشاوره به بیماران عزیز هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

سرطان سینه یا سرطان پستان نوعی از سرطان است که از پستان آغاز می شود. سرطان هنگامی آغاز می شود که رشد سلول ها از کنترل خارج شود. سلول های سرطانی پستان معمولاً توموری را تشکیل می دهند که معمولاً به واسطه اشعه ایکس دیده می شود یا به صورت توده احساس می شود. درک این نکته بسیار مهم است که اغلب توده های پستان خوش خیم هستند و سرطانی و بدخیم  نیستند. تومورهای غیرسرطانی پستان رشد غیر طبیعی دارند، اما خارج از پستان پخش نمی شوند. آنها تهدید کننده زندگی نیستند، اما برخی از توده های خوش خیم پستان خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش می دهند.

برای تعیین خوش خیم یا بدخیم بودن سرطان و اینکه آیا ریسک ابتلا به سرطان را در آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد، بایستی هر توده سرطانی یا تغییرات ظاهری در شکل ظاهری پستان، توسط متخصص مراقبت های پزشکی چک و بررسی شود. پیش از این در مورد اینکه سرطان چیست، روش های تشخیص و روش های درمانی آن صحبت کردیم

 

سرطان سینه از کدام قسمت بدن آغاز می شود؟

 

این سرطان می تواند از بخش های مختلف سینه آغاز شود.

اغلب سرطان های پستان از مجاری حمل شیر به نوک پستان شروع می شوند که به آنها سرطان مجرایی یا داکتال گفته می شود.
برخی از آنها از غدد تولید کننده شیر آغاز می شوند که سرطان لوبلار یا تهاجمی نامیده می شود.
انواع دیگری از سرطان پستان نیز همانند تومورهای فیلودس یا آنژیوسارکوم، زیاد رایج نیستند.
تعداد محدودی از سرطان ها در بافت های دیگر پستان آغاز می شوند. این سرطان ها سارکوم یا لنفوم نامیده می شوند و در واقع به عنوان سرطان پستان تصور نمی شوند.
برخی از انواع سرطان پستان ممکن است سبب ایجاد توده در پستان شوند. می توانید با مطالعه نشانه ها و علائم سرطان وضعیت خود را در مورد این بیماری بهتر بررسی نمایید. اغلب سرطان های پستان قبل از اینکه احساس شوند و پیش از بروز علائم، در ماموگرافی غربالگری در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند

 

بیشتر بدانید:

 

 ماموپلاستی

علائم سرطان سینه

 

بهترین جراح سرطان سینه


یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود.

بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes


عوارض و مشکلات بلند مدت ایمپلنت دندان

پری ایمپلنتیت نوعی بیماری لثه است که باعث از بین رفتن استخوان حمایت کننده ایمپلنت می شود. به دلیل التهاب مزمن در محل ایمپلنت ایجاد می شود.
با توجه به یک منبع معتبر در سال 2017، پیشرفت دوره پری ایمپلنتیت و ایجاد علائم ممکن است حدود 5 سال طول بکشد. این علائم معمولاً شامل خونریزی یا تورم در اطراف محل ایمپلنت دندانی است.
همچنین احتمال نادری وجود دارد که بدن ایمپلنت دندان را به عنوان جسم خارجی پس بزند گرچه حساسیت به تیتانیوم تا کنون گزارش نشده است.

عوارض ایمپلنت دیجیتال

افرای نیز که دندان مصنوعی به کار می برند، با مشکلاتی همچئن ظاهر نامناسب، راحت نبودن، مشکل در صحبت کردن و بهداشت نامناسب آن روبرو هستند. برای رفع این معضلات ایمپلنت دندان روانه بازار شده است که دندانپزشکان با به کار گیری اصول تخصصی آن بیمار را از این مشکلات رها می کنند.

 

آیا ایمپلنت دندان درد دارد

 

چه کسانی نمی توانند کاشت ایمپلنت داشته باشند؟

در بعضی از موارد ممکن است، بیماری نتوان کاشت ایمپلنت را داشته باشد. مثلا بیماری که رشد استخوانی کافی نداشته باشد یا دیابتیک داشته باشد. یکی از ضرورت های ایمپلنت، داشتن شرایط جسمی سالم است: برای مثال کسانی که دیابتیک، سیگاری ها، بیماران لوسمی، ایدز یا افرادی که رشد استخوانی کافی ندارد، برای انجام ایمپلنت واجد شرایط نیستند. اکثر مردم در سنین بالا به بیماری تحلیل لثه مبتلا می شوند. اگر به بیماری دچار شدند، ایمپلنت آن ها ترمیم پذیر است یا باید تعویض گردد. بر اساس بررسی های انجام شده متوجه شدیم که از اولین سال کاشت به میزان یک میلیمتر استخوان های طرفین ایمپلنت تحلیل می رود. اما وقتی که همه ی شرایط مطلوب باشد و نگهداری از ایمپلنت به خوبی انجام شود، این افزایش استخوان بعد از سال اول به یک دهم میلیمتر کاهش پیدا می کند.

البته این آمار ممکن است بالا و پایین داشته باشد و بیشتر کسانی که ایمپلنت انجام دادن همین میزان تحلیل را هم ندارند، بنابراین تحلیل استخوان های بین ایمپلنت در حدی نیست که نگران کننده باشد. هنگامی این اتفاق می افتد که لثه دچار مشکلات عفونی یا بیماری های لثه ای باشد و اگر بیمار این مشکلات را داشته باشد ترمیم استخوان و با سازی استخوان برای ایمپلنت نیاز است. ایمپلنت دندان جلو

قبل از اینکه تصمیم به انجام ایمپلنت دندان بگیرید، حتما در مورد تمام خطرات و عوارض آن با دندانپزشک خود صحبت کنید. حتماً در مورد مشکلات سلامتی که دارید یا داروهایی که مصرف می کنید با او صحبت کنید. دندانپزشک به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا ایمپلنت بهترین گزینه برای شما است یا خیر. بهترین متخصص ایمپلنت در تهران
برای دریافت وقت مشاوره می توانید به شماره واتس آپ یا دایرکت اینستاگرام دکتر مهدی سزاوار پیام دهید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در آقایان به شرایطی اطلاق می شود که رشد یک یا هر دو سینه آقایان بزرگ تر از حد معمول خود باشد و علت عمده آن بالا رفتن وزن و عدم تعادل یا اختلالات هورمونی می باشد. آقایان به طور طبیعی پستانی مسطح و پری خیلی کوچکی در قسمت نوک و هاله اطراف سینه دارند و بافت غددی به طور مستقیم به نوک و هاله پستان محدود می شود و معمولا به صورت توده قابل لمس نمی باشد. ممکن است بزرگی سینه در مردان باعث آزردگی و کاهش اعتماد به نفس شان گردد آقایان می توانند با انجام عمل ژنیکوماستی که نوعی جراحی سینه در مردان است ، حجم سینه خود را کاهش داده و قفسه سینه ای صاف تری داشته باشند

 

نحوه عمل ژنیکوماستی به چه صورت می باشد ؟

عمل ژنیکوماستی تحت بیهوشی و در برخی موارد با بی حسی موضعی قابل انجام است و طی 1 الی 2 ساعت به طول خواهد انجامید. جراح فوق تخصص پلاستیک برش کوچکی را به سمت زیر بغل بیمار ایجاد خواهد کرد و با وارد کردن یک کانول و انجام عمل ساکشن چربی را از بدن فرد خارج خواهد نمود. بعد از اتمام عمل ژنیکوماستی داشتن مقداری تورم و کبودی طبیعی می باشد و بیمار ممکن است مقداری درد و ناراحتی هم داشته باشد و این ناراحتی با تجویز داروهای کنترل شده توسط جراح فوق تخصص قابل تسکین خواهد بود. نتیجه نهایی عمل ژنیکوماستی بعد از چندین ماه پس از فروکش کردن تورم سینه قابل مشاهده است اگرچه که نتیجه بعد از جراحی سینه تا حدی قابل مشاهده خواهد بود.

 

کاندیدای مناسب عمل ژنیکوماستی چه کسانی هستند ؟

کاندیدای مناسب عمل ژنیکوماستی آقایانی هستند که دارای سلامتی کامل باشند و بزرگی سینه آن ها بر اثر عوارض مصرف داروی خاصی نباشد. آقایان ابتدا باید به یک وزن پایدار رسیده باشند و رشد سینه هایشان تثبیت شده باشد بعد برای عمل ژنیکوماستی مراجعه نمایند.

 

علت بزرگ شدن سینه سمت راست مردان

 


کمبود تستوسترون و ژنیکوماستی از عارضه های شایع در میان مردان هستند که می توانند کیفیت زندگی زناشویی و روابط اجتماعی را تحت تأثیر قرار دهند. روش های درمان متعددی برای بزرگ شدن سینه در مردان وجود دارد. صحبت در خصوص گزینه های درمان با متخصص جراحی پستان می تواند به انتخاب بهترین و کم عارضه ترین روش کمک کند. علاوه بر این، بهتر است در خصوص دغدغه ها و نگرانی های خود با یک درمانگر صحبت کنید. یک گروه حمایتی از مردان دیگری که با عارضه ژنیکوماستی دست و پنجه نرم می کنند نیز می تواند به شما در کنار آمدن با شرایط بوجود آمده توسط این بیماری کمک کند. بر خلاف بسیاری از عارضه ها که درمان قطعی برای آن ها وجود ندارد ، ژنیکوماستی می تواند به راحتی درمان شود و کیفیت زندگی شما بهبود پیدا کند. دکتر فرهاد موسی زاده، متخصص و جراح پستان با سال ها سابقه در انجام انواع جراحی های درمانی و زیبایی سینه آماده پاسخ به سؤالات شما در رابطه با این عارضه و همچنین مشورت در خصوص گزینه های درمان آن است. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وبسایت با کلینیک دکتر موسی زاده تماس بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

فیبروآدنوم

درمان قطعی فیبروآدنوم



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

پروتز گونه و چانه

محل قرارگیری چانه با اینکه در قسمت یک سوم پایین صورت قرار دارد بعد از انجام پروتز در تمام صورت اثر کاملا چشمگیری خواهد داشت. پروتز چانه با اینکه نسیت به سایر جراحی های زیبایی یک عمل نسبتا ساده است و عوارض چندانی پس از عمل به دنبال ندارد اما می تواند به طور کامل کاراکتر صورت را تغییر دهد. گونه نیز که در ناحیه وسط صورت قرار دارد که با قراردادن پروتز بر روی این ناحیه می توان در فرم صورت تغییرات چشمگیری را مشاهده نمود. پروتز چانه

جراحی همزمان گونه و چانه با یکدیگر حتی در مواردی موجب تغییر در ابعاد و اندازه و حتی زوایای صورت را می گردد که باید گفت پس از پایان جراحی نتایج بسیار چشمگیری به دست می آید.

 

چرا برای زیبایی چانه از پروتز استفاده کنیم؟

حتما می‌دانید که روش‌های دیگری چون تزریق نیز برای زیباسازی صورت و چهره وجود دارد. اما لازم است بدانید که استفاده از پروتز چانه و سایر قسمت‌های ممکن، نسبت به تزریق ارجح است. در این قسمت دلیل این موضوع را توضیح داده‌ایم. پروتزهایی که در قسمت‌های مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با بدن سازگارند. این پروتزها جامد هستند و در بدن کم‌ترین میزان واکنش را نشان می‌دهند. این در حالی است که موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، معمولا از جنس چربی و پروتئین هستند. به همین دلیل احتمال ایجاد واکنش منفی در بدن بسیار بیشتر می‌شود و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند.

پروتز چانه قابل استفاده در عمل جنیوپلاستی، معمولا از جنس سیلیکون و سایر فلزهایی ساخته می‌شود که با بدن انسان هماهنگ هستند. این فلزها فرسوده نمی‌شوند، در بدن واکنش نشان نمی‌دهند و به گونه‌ای هستند که بدن آن‌ها را به عنوان جسم خارجی تلقی نمی‌کند. این موضوعات باعث هماهنگی پروتز چانه با بدن بوده و شما می‌توانید آن را به صورت دائمی استفاده کنید. عمل پروتز چانه

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پزشک معالج در عمل جنیوپلاستی است. در عمل‌های جراحی زیبایی و درمانی، تجربه و مهارت پزشک نقش مهمی دارد.همانطور که در طول مقاله اشاره شد، دکتر مهدی سزاوار به عنوان یکی از بهترین متخصص جراحی فک و صورت در تهران، با تجربه کاری حرفه‌ای در زمینه «زیباسازی_ پروتز چانه» و سایر« عمل‌های زیبایی صورت»،می‌توانند به شما کمک کنند تا به چهره دلخواه خود برسید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید به پیج اینستاگرام شخصی ایشان مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

عبارت : علت شایع مراجعه خانمها به جراح جهت انجام عمل لیفت و کوچک کردن سینه یکی از دلایل زیر میباشد:

- سینه های بزرگ و یا شل و افتاده که از نظر فرد زیبا نیستند یا سایز آن با اندام وی تناسب ندارد

- ایجاد درد در شانه، گردن، پشت به علت سنگینی و آویزان بودن سینه

- عفونت مکرر درزیر و بین سینه ها

- گوشه گیری بعلت خجالت از حضور در اجتماع

- ایجاد شیار و لک روی شانه ها

- اختلال در فعالیت ورزشی

- فرد لباس مناسب پیدا نمیکند

این جراحی ها به روش های مختلف انجام میگیرد که جراح با توجه به تبحر و تجربه ای که دارد، مناسب ترین روش را برای هر کیس انتخاب میکند. در صورت انتخاب روش نادرست احتمال ایجاد عوارض بعد عمل افزایش می یابد.

هر فردی که کاندید انجام این عمل میشود باید قبل از عمل در مورد محدودیتهای این نوع جراحی ها و عوارض حین و بعد از عمل آگاهی کافی کسب نماید. درست ترین روش کسب این اطلاعات پرسش از جراح در زمان مشاوره است. سوال از افرادی که قبلا جراحی شده اند روش درستی برای پاسخ به سوالات نمیباشد.

 

هزینه عمل جراحی پروتز سینه

هزینه انجام عمل ماموپلاستی افزایشی یا قراردادن پروتز سینه تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله نوع ایمپلنت و متریال مصرفی، هزینه دریافتی بیمارستان ، و میزان مهارت و تخصص پزشک قرار دارد و بسیار متغیر است. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از افراد سودجو و غیر متخصص این عمل را با استفاده از پروتزهای بی کیفیت انجام می دهند که ممکن است نتایج نامطلوب و گاهاً غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد. در نتیجه ، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه هرگز هزینه را به عنوان تنها فاکتور تصمیم گیری در نظر نگیرید، استفاده از پروتزهای دارای FDA Approved نکته مهمی است قیمت ها متاسفانه به دلیل تغییرات ارز در صورت استفاده از ابزار ها و تجهیزات پزشکی معتبر خارجی متغییر است برای دریافت مشاوره آنلاین و قیمت حدودی جراحی می توانید از بخش تماس با دکتر در منو سایت به واتس اپ دکتر موسی زاده پیام ارسال نمایید در اولین فرصت ممکن در صورتی که ایشان در حال جراحی و یا معاینه بیماران عزیز نباشند پاسخگو درخواست های آنلاین خواهند بود.

 

بیشتر بدانید:

 

بازسازی سینه

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان سینه مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.

 

 

دکتر فرهاد موسی زاده متولد ۱۳۴۸ در تهران هستند. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در دبیرستان کمال، در سال ۱۳۶۶ در رشته پزشکی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان پذیرفته شدند.دوران تحصیلات پزشکی عمومی در کنار اساتید برجسته ای چون دکتر علیرضا ستوده نژاد، دکتر محمد حسین داعی، دکتر پدرام نیک نفس، دکتر محمد علی امامی میبدی، دکتر محمد تقی یاسمی، دکتر بهرام یغمایی، دکتر پرویز دبیری، دکتر محسن خدا رحمی، مرحوم دکتر حسین سندگل و … در سال ۱۳۷۳ به پایان رسید و سپس تحصیلات تخصصی در رشته جراحی عمومی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ در دانشگاه علوم پزشکی ایران نزد اساتید ارجمند جراحی چون دکتر بهزاد نخعی، دکتر شهرام ناظرانی، دکتر علی جلالی، شادروان دکتر محمد علی قرائیان، دکتر داریوش راوری، دکتر مجید مشک گو، دکتر رسول عزیزی و … سپری شد. در طی دوران رزیدنتی نزد اساتید لاپاراسکوپی، دکتر فهیمی و دکتر سعیدی مطهر، جراحی کم تهاجمی (لاپاراسکوپی) را آغاز و دوره های لاپاراسکوپی پیشرفته را در مرکز جراحی لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی ایران گذراندند. از سال ۱۳۸۱ در بیمارستان دی در کنار اساتید بنام جراحی دکتر مجید زریسفی، دکتر مصطفی هاشمی، دکتر کامران نجفی، دکتر پرویز کشکولی به فعالیت مشغول بودند و از سال ۱۳۸۶ تاکنون افتخار دستیاری در زمینه جراحی سرطان و پستان نزد استاد بزرگوار جناب آقای دکتر مرتضی عطری را دارند.

 

برای اطلاعات بیشترلینک زیر کلیک کنید :

 

فلوشیپ سرطان سینه

تست سرطان سینه در منزل



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

نوع اول این جراحی بر روی پلک پایین انجام می پذیرد که هدف از آن رفع پف زیر چشم بوده و علاوه بر حذف پف زیر چشم ، به رفع چین و چروک اطراف چشم نیز می انجامد. نوع دوم جراحی پلاستیک چشم ، بر روی پلک بالا انجام می گیرد و افزون بر این که به رفع افتادگی پلک و بهبود زیبایی پلک ها منتج می گردد ؛ با رفع محدودیت دید ناشی از افتادگی پلک ، سبب عملکرد بهتر چشم نیز شده و میدان دید طبیعی را باز می گرداند. نوع سوم جراحی پلاستیک چشم ، کانتوپلاستی یا جراحی زیبایی کشیدن چشم می باشد که از آن تحت عنوان بلفاروپلاستی پلک شرقی نیز یاد می شود. طی این عمل جراحی ، فرم چشم های فرد بهبود یافته و حالتی نرمال و خوش فرم به خود می گیرد. توجه داشته باشید که افتادگی ابرو در افراد با پف پلک مسئول بخشی از پف ها است كه نياز به لیفت ابرو به روش های مختلف دارد. جراحی زیبایی پلک

 

چه کسانی داوطلب ایده ال برای جراحی زیبایی چشم نمی باشند ؟

افرادی که قصد دارند از خدمات زیبایی استفاده کنند ، باید انتظارات منطقی از روند داشته باشند. تمرکز بر روی خلق نسخه شاداب تر و سرحال تر یک فرد ، هدف یک جراح پلاستی چشم خوب در تهران می باشد. افرادی که انتظار نتایج متفاوت تری را دارند ، داوطلب خوبی برای بهره مندی از خدمات زیبایی محسوب نمی شوند. همچنین افرادی که از سلامت عمومی خوب برخوردار نبوده ، یا افرادی که دارای مشکلاتی هستند که خطر خونریزی ، بر جای ماندن جای زخم و عفونت را در آن ها افزایش می دهد ، نمی توانند داوطلبین خوبی برای درمان محسوب شوند.

 

رفع گودی کاسه چشم

بهترین متخصص عمل زیبایی پلک

برای مراجعه به بهترین متخصص جراحی پلک در تهران باید به دنبال جراحانی باشید که تجربه کافی در زمینه عمل بلفاروپلاستی داشته باشند و بتوانند پس از معاینه، در این خصوص به شما مشاوره درمان بدهند. دکتر سزاوار از جراحانی است که دارای تجربه کافی و مهارت و تخصص بالا در زمینه جراحی های مرتبط با زیبایی پلک است که تا کنون به اصلاح و بهبود چهره بسیاری از بیماران کمک کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

آشنایی با انواع پروتز چانه


کاشت پروتز چانه بسیار ارزشمند است، به ویژه هنگامی که به عنوان مکمل جراحی زیبایی بینی برای ایجاد هارمونی در صورت انجام شود. انواع پروتز چانه با تکنیک های مختلف جراحی برای حجم دهی و تغییر شکل چانه استفاده می شود و در موفقیت آمیز بودن عمل جراحی تاثیر زیادی دارند. در مورد اینکه کدام نوع پروتز چانه نسبت به سایرین بهتر است توافق نظر وجود ندارد و هر کدام از آنها بسته به شرایط و نیاز بیمار به کار می‌روند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. آشنایی با انواع پروتز چانه برای آگاهی از اینکه کدام نوع پروتز برای بازسازی و ترمیم چانه برای شما مناسب تر است ضروری است.

استفاده از مواد بیولوژیکی قابل کاشت به بخشی جدایی ناپذیر از جراحی زیبایی و بازسازی چانه تبدیل شده است. فلزات برای رفع شکستگی استفاده می شوند، اما در درجه اول پلیمرها برای جایگزین شدن به جای استخوان یا بافت نرم استفاده می شوند. انواع ایمپلنت چانه شامل موارد زیر می باشند:

 

پروتز چانه سیلیکونی

پروتز های چانه سیلیکونی یکی از متداول ترین ایمپلنت ها برای تقویت چانه هستند. نام شیمیایی آن پلی سیلوکسان است. آنها نرم، صاف و انعطاف پذیرند و به شکل ها و اندازه های مختلفی از حالتهای مایع تا جامد تولید می شوند. سیلیکون یکی از انواع پروتز چانه هستند که به بافتهای اطراف نمی چسبند، بنابراین باید اندازه آنها به درستی برآورد شده و دقیق ساخته شوند. پروتزهای سیلیکونی معمولاً در جای خود ثابت باقی می مانند، اما ممکن است در بعضی موارد جابجا شوند و باعث جذب و فرسایش استخوان شوند. از آنجا که صاف هستند، می توانند به راحتی خارج شوند. روند تولید سیلیکون در کارخانه سازنده نقش مهمی در خلوص و یکپارچگی این ماده ایفا می کند.

 

براي اطلاعات بيشتر در مورد آشنایی با انواع پروتز چانه  بيشتر بدانيد لینک زیر کلیک کنید:

https://drsezavar.com/what-is-a-chin-prosthesis/

 

پروتز چانه پلی اتیلنی

پلی اتیلن یک ماده بیولوژیکی دارای ساختار زنجیره ای کربن ساده است. پروتزهای متخلخل از جنس پلی اتیلن در برندهای Medpor،Porex، Fairburn بیشتر از بقیه در عمل های زیبایی چانه مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار متخلخل امکان رشد پروتز را درون هر دو بافت نرم و استخوان فراهم می آورد، به همین دلیل است که خارج کردن این نوع پروتز بسیار دشوار می باشد. شناخته شده ترین انواع ایمپلنت چانه ای از جنس پلی اتیلن، با نام تجاری Medpor، سخت، متخلخل، کمی انعطاف پذیر بوده و در شکل ها واندازه های مختلفی وجود دارد. تخلخل موجود در این پروتز باعث می شود که با بافت های اطراف یکی شوند. این نوع پروتز چانه در جای خود به طور ثابت قرار می گیرد و جابجا نمی شود. امکان خونرسانی به آن نیز از بافتهای اطراف وجود دارد زیرا رگ های خونی داخل آن نفوذ می کنند که این امر باعث کاهش عفونت ناشی از این پروتزها می‌شود. به همین دلیل پلی اتیلن یکی از انواع پروتز چانه است که به سختی خارج می شوند زیرا بعد از کاشت با بافت اطراف یکپارچه می شوند.

مراقبت‌های لازم پس از پروتز چانه شامل چه کارهایی است؟

 

معمولا بیمار چند ساعت پس از عمل جنیوپلاستی(زیباسازی چانه)، از بیمارستان مرخص می‌شود. بنابراین ادامه روند درمان باید در خانه انجام شود. اگر دکتر مهدی سزاوار را به عنوان بهترین جراح زیبایی چانه در تهران انتخاب کرده باشید، لیست کاملی از اقدامات پس از عمل از ایشان دریافت خواهید کرد. ایشان به عنوان یکی از حاذق ترین و برترین پزشکان در زمینه تخصصی فک و دهان و صورت، بیماران را پیگیری می‌کنند تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.  برای کسب اطلاعات مورد نیاز شما، مهم‌ترین نکات در مورد مراقبت‌های پس از عمل را بیان کرده‌ایم. متخصص جراحی فک 

  • لازم است که داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • تا دو هفته پس از عمل پروتز چانه باید طوری بخوابید که سر و گردن بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد.
  • هنگام خواب صورت باید به سمت بالا باشد تا ورم صورت و چانه کمتر شود. با این کار همچنین روند بهبودی سریع‌تر انجام خواهد شد.
  • تا روز دوم پس از جراحی زیبایی بایستی غذاهای آبکی مانند سوپ و آش استفاده کنید.
  • تا حداقل دو هفته از فشار آوردن روی فک و چانه خودداری کنید.
  • تا سه هفته فعالیت شدید انجام ندهید.
  • بین ۵ تا ۷ روز بعد می‌توانید فعالیت‌های عادی را از سر بگیرید.
  • پس از یک ماه نتیجه تقریبی عمل جراحی فتوپلاستی ( جراحی پروتز چانه)مشخص می‌شود و تا سه ماه بعد نیز می‌توانید نتیجه نهایی را روی صورت خود ببینید

 



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

توجه به اینکه واژه های جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی در بین بیماران رایج گردیده و در متون علمی واژه همسنگی برای آن تعریف نشده ، تصمیم به ارائه توضیحاتی در مورد آن گرفتیم ؛ معمولا جراحی بینی فانتزی ، یکی از پرطرفدارترین مدل های جراحی بینی در بین بانوان می باشد. جراح بینی به هنگام انجام جراحی بینی ، به فاصله میان لب و بینی دقت می کند ؛ در بینی های طبیعی ، میزان فاصله بین لب و بینی باید 90 تا 95 درجه باشد و اگر جراح ، بخواهد جراحی بینی فانتزی انجام دهد ، باید این اندازه را به 100 تا 105 درجه برساند ، که این میزان برای بینی خانم ها نسبت به آقایان ، مناسب تر می باشد. بینی پس از انجام جراحی بینی به صورت فانتزی کوچک شده ، پشت بینی قوس دار و نوک آن سربالا می شود. افرادی که می خواهند جراحی بینی فانتزی انجام دهند ، باید به نکات بسیاری توجه کنند ؛ برای نمونه ، افرادی که صورت بزرگی دارند ، کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی فانتزی نمی باشند. معمولا افرادی که بینی آن ها استخوانی می باشد از انجام عمل بینی فانتزی ، نتیجه بهتری می گیرند تا بیمارانی که بینی گوشتی دارند. جراحی بینی فانتزی

 

براي اطلاعات بيشتر در مورد تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی بيشتر بدانيد:

https://drsezavar.com/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%81%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b2%db%8c/

 

چند نکته مهم که قبل از عمل فانتزی بینی باید بدانید

مهم ترین نکته این که در عمل بینی (رینوپلاستی چیست) همیشه مطرح هست، وضعیت عمومی سلامت است. در صورتی که از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستید، در درجه دوم داشتن انتظارات معقول و منطقی از عمل زیبایی مطرح می شود. همچنین، در نظر داشته باشید که عمل بینی فانتزی نیز درست مثل هر جراحی دیگری، خطرات و عوارضی دارد که ممکن است تا مدت ها پس از عمل، درگیر عوارض آن باشد. با این حال، اگر در مورد هر یک از موارد بالا اطلاعات کافی داشته باشید و انتظارات خود را بر اساس شرایط منطقی تعیین کرده باشید، احتمال رضایت شما از نتیجه جراحی بینی بالاتر می رود.
مواردی مانند چاقی مفرط، مصرف سیگار و الکل می تواند خطرات ناشی از جراحی بینی را بالا ببرد و در این شرایط عمل بینی توصیه نمی شود. در صورت داشتن هر کدام از شرایط مطرح شده، می توانید با جراح خود صحبت کنید تا در صورت امکان، روش هایی را برای کاهش خطرات جراحی به شما پیشنهاد کند.  دکتر مهدی سزاوار، یکی از بهترین متخصص جراحی فک و صورت در عرصه جراحی زیبایی و رینوپلاستی هستند که کارنامه درخشان ایشان در عرصه آموزش و درمان موفق، خود گویای تجربه و مهارت ایشان و یکی از مهم ترین عوامل تضمین کننده رضایت مراجعین ایشان است.

 



:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

جالب است بدانید عمل زیبایی بینی محبوب ترین جراحی زیبایی در جهان به شمار می رود. عشق به زیبایی موجب محبوبیت این جراحی در کل دنیا شده است و سالانه افراد زیادی به عرصه رقابت برای زیباتر شدن تمایل پیدا می‌کنند. در گذشته عمل بینی اغلب با مشکل مواجه می‌شد اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، تکنیک‌های جدیدی طراحی گردیده است که به هر چه بهتر شدن نتیجه عمل‌های زیبایی کمک می‌کند تا افراد به همان نتیجه و فرم ایده‌آل خود دست یابند. ماساژ بینی یکی از پنج روش معروف در جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. ماساژ بینی یک تکنیک حرفه‌ای است که پزشک به کمک آن به فرم‌گیری بینی جهت می‌دهد. در این مقاله درباره اهمیت ماساژ بینی و نحوه انجام آن آشنا می‌شویم. ماساژ بینی بعد از رینوپلاستی

 

آیا ماساژ بینی پس از رینوپلاستی مفید است؟

به طور کلی، بهتر است پس از رینوپلاستی، بینی خود را ماساژ ندهید؛ زیرا، ماساژ شدید یا دستکاری در چند هفته اول ممکن است روی نتیجه نهایی تاثیر بگذارد. با این حال، برخی از افراد معمولا نوک بینی خود را ماساژ می دهند، اما این کار ممکن است در چند هفته اول باعث تحریک و تورم بیشتر شود. اما پس از حدود 4 هفته، تمرینات فشرده سازی برای کاهش تورم در نواحی خاصی از بینی پس از جراحی زیبایی بینی مفید هستند. تجمع مایع میان بافتی در محل جراحی تا یک سال پس از جراحی، می تواند باعث تورم و ادم در بینی شود. فشرده کردن بافت بینی می تواند به خارج شدن این مایع از بافت های زیر جلدی کمک کند و باعث شکل گیری بینی و ظریف تر و باریک تر شدن بینی می شود. به یاد داشته باشید که تورم پس از جراحی طبیعی است و ممکن است حتی باعث نامتقارن دیده شدن بینی شود اما این وضعیت گذرا است و پس از بهبودی کامل که معمولا یک سال طول می کشد، بینی شکل واقعی خود را نشان می دهد. ماساژ بینی و تمرینات فشرده کردن، می تواند شکل بینی را متقارن تر، صاف تر و ظریف تر کند. مشکلات تنفسی بعد از رینوپلاستی

براي اطلاعات بيشتر در مورد ماساژ بینی بعد از عمل بینی بيشتر بدانيد:

 https://drsezavar.com/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%da%98-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%db%8c%d9%86%d9%88%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c/

 

کلینیک معتبر برای انجام عمل بینی

برای کاهش احتمال وقوع ناهنجاری های ثانویه، بهتر است جراحی بینی به دست یک متخصص زیبایی یا جراح فک و صورت ماهر انجام شود. در مراکز معتبر برای انجام عمل بینی، معمولا یک جراح با تجربه به همراه یک تیم ماهر و آموزش دیده کار می کنند تا وضعیت بیمار به بهترین نحو ارزیابی شود و پروسه درمان و اصلاح فرم بینی به نحو احسنت انجام بگیرد. دکتر مهدی سزاوار، یکی از بهترین متخصص جراحی فک و صورت در عرصه جراحی زیبایی و رینوپلاستی هستند که کارنامه درخشان ایشان در عرصه آموزش و درمان موفق، خود گویای تجربه و مهارت ایشان و یکی از مهم ترین عوامل تضمین کننده رضایت مراجعین ایشان است.

 



:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

سینه های زنان فقط بعد از بارداری و شیردهی بزرگتر می شوند.سینه ها به طور طبیعی تا 4 سال پس از اولین دوره زن رشد می کنند.سینه سمت چپ بزرگتر از راست است. در حالی که به نظر می رسد هر دو یک اندازه باشند.اندازه سینه در کل زندگی یک زن تقریبا 6 برابر تغییر می کند و تا حدودی اندازه سینه به نوع سوتین های که زن استفاده می کند بستگی دارد. مصریان باستان اولین کسانی بودند که سرطان سینه را که در 3500 سال پیش در مورد پاپیروس ثبت شد، شناسایی کردند.راهکارهای افزایش اندازه سینه در خانه استفاده از ماساژ دادن، تمرینات بزرگ کردن سینه و مصرف غذاهایی است که باعث بزرگتر شدن آن می شوند.می توان اندازه سینه های خود را به طور طبیعی افزایش داد. بهترین روش برای افزایش سایز و حجم سینه و باسن بدون عمل جراحی



انواع روش های جراحی بزرگ کردن سینه

برای بزرگ کردن سینه روش های مختلفی وجود دارد. یک پزشک متخصص بر اساس شرایط جسمانی و سابقه پزشکی بیمار بهترین روش را برای او انتخاب می کند. برخی از رایج ترین روش های بزرگ کردن و فرم دهی سینه عبارت اند از:

 تزریق ژل به سینه (توصیه نمی شود)
استفاده از پروتز سینه
 تزریق چربی به سینه (توصیه نمی شود)
 لیفت سینه در صورت کافی بودن بافت سینه
هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما اگر توسط بهترین متخصص پستان انجام گیرند، عوارض آن ها به حداقل خواهد رسید. از بین این روش ها بهترین نوع عمل بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن، استفاده از پروتز سینه است. اکثر پزشکان متخصص پستان مانند دکتر فرهاد موسی زاده روش بزرگ کردن سینه با پروتز سینه را برای علاقمندان توصیه می کنند. متخصص پستان در تهران

 

برای اطلاعات بیشتر لینک زیر کلیک کنید:

 

https://drmoussazadeh.com/blog/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

 

تزریق چربی به سینه در چه مواردی مفید است؟

علی رغم همه آسیب ها و مضرات ناشی از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی به سینه، در موارد محدودی می توان از این روش استفاده نمود. برای مثال، افرادی که در اثر جراحی ماستکتومی و پرتو درمانی کیفیت پوست خود را از دست داده اند، می توانند با تزریق چربی به سینه زیر نظر یک پزشک جراح مطمئن، پوست سینه خود را ترمیم نمایند. این روش معمولا در افرادی که قصد انجام جراحی بازسازی پستان دارند، جراحی مفیدی به حساب می آید.

همچنین، گاهی ممکن است افراد بعد از جراحی بازسازی پستان، در برخی نواحی تغییر شکل هایی داشته باشند. در این گونه افراد نیز یک پزشک جراح مجرب از روش تزریق چربی به سینه استفاده می کند تا تغییر شکل سینه ها را جبران نموده و فرمی مناسب برای سینه ایجاد کند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

به فاصله بین دندانهادر اصطلاح پزشکی دیاستم گفته میشود. معمولا فاصله بین دندانهای جلو بیشتر اتفاق می افتد ولی در عین حال میتواند بین دندانهای دیگر فرد هم فاصله باشد.
فاصله بین دندانی یکی از مواردی است که فرد را از ظاهر خنده های خود ناراضی کرده و در مجموع او را جهت داشتن یک لبخند زیبا نزد متخصصین ترمیم زیبایی می کشاند. از جمله راه حل های ان ارتودنسی یا لمینت دندان و یا روکش دندان است. به عنوان یک دندانپزشک زیبایی ، بسیاری از مراجعینم را با ناراحتی و نگرانی در این زمینه میبینم.

 

علت فاصله بین دندانها


1.در بچه ها ، بعد از رویش دندانهای شیری ، دیگر سایز دندانها عوض نمیشود ولی به مرور فک آنها بزرگ می شود و به همین علت فاصله بین دندانهای شیری ، بویژه فاصله دندانهای جلو در دندانهای شیری امری طبیعیست.
2. اختلاف سایز بین فک و دندانها ، حتی در بزرگسالان هم یکی از علل شایع فاصله بین دندانی است.بویژه در دندانهای لترال ( پیشین) بیمار.
3. فرنوم لب بالا که گسترش بیش از حد تا روی ریج فکی پیدا کرده. و معمولا عامل فاصله دندان جلو میباشد.
4.عادتهای اشتباه افراد؛ مثل مکیدن انگشت شست که یکی از علل شایع هل دادن دندانها و فک فرد به جلو و ایجاد یک مشکل دنتواسکلتال جدی میشود که از نمودهای آن فاصله افتادن بین دندانهاست.
5. رفلکس بلع اشتباه نیز میتواند یکی از علل ایجاد فاصله بین دندان ها باشد. به این معنا که اگر فردی به جای برخورد نوک زبان به کام در هنگام بلع، نوک زبانش به دندانهای جلو فشار بیاورد، به مرور فاصله بین دندانهای جلوی او مشهود میشود.
6. مشکلات پریودنتال ( بیماریهای لثه) ، یکی از علل ایجاد فاصله بین دندانی است.چرا که به مرور لثه ها و استخوان نگهدارنده دندان از بین میرود و اگر به داد آن نرسیم دندانها لق شده و از جای خود تکان میخورند و بمرور بین دندانها فاصله می افتد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید:

https://drsezavar.com/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C/

 

انواع ارتودنسی در دو نوع توسط ارتودنتیست انجام می‌شود:

  • متحرک
  • ثابت

دستگاه ارتودنسی با توجه به فشاری که به آرامی به دندان‌ها و فک می‌آورد، علاوه بر ردیف کردن دندان‌ها در ناهنجاری‌های فکی هم بسیار کمک کننده است.ناهنجاری فک و صورت چیست

دکتر مهدی سزاوار با تجربه، تخصص و مهارت فراوان در زمینه جراحی دهان و فک و صورت می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. با مراجعه به پیج اینستاگرام شخصی ایشان می‌توانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید. متخصص جراحی فک و صورت

 



:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

انواع پروتز صورت چیست ؟

با توجه به این که ساختار صـورت از قسمت های متفاوت تشکیل شده است ، انواع پروتز صورت به منظور استفاده در هر قسمت طراحی شده اند . ( روش های جراحی پروتز های صورت )

عوامل اصلی که در انتخاب یک پروتز ، جنس و شکل آن ها می باشند . عمل پروتز چانه

از لحاظ جنس ماده ی مناسب برای پروتز باید دارای چه خصوصیاتی باشد ؟

انعطاف پذیری نسبی
سازگاری بافتی
استحکام و پایداری
عدم واکنش بافتی
مقاومت به عفونت
قابلیت خارج کردن
فاقد ضرر برای بافت اطراف
اکثر این پروتز های مورد استفاده از جنس سیلیکونی می باشند اما پروتز های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند که برای بدن نیز مضر نیستند .

هر کدام از این پروتز ها را می توان با مواد ، ابعاد و برجستگی های گوناگون به منظور ایجاد بهترین تناسب با ویژگی های مورد نظر در صورت فرد طراحی نمود .

 

برای اظلاعات بیشتر  در مورد پروتز چانه لینک زیر کلیک کنید 

https://drsezavar.com/what-is-a-chin-prosthesis

 

چرا برای زیبایی چانه از پروتز استفاده کنیم؟


حتما می‌دانید که روش‌های دیگری چون تزریق نیز برای زیباسازی صورت و چهره وجود دارد. اما لازم است بدانید که استفاده از پروتز چانه و سایر قسمت‌های ممکن، نسبت به تزریق ارجح است. در این قسمت دلیل این موضوع را توضیح داده‌ایم. پروتزهایی که در قسمت‌های مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با بدن سازگارند. این پروتزها جامد هستند و در بدن کم‌ترین میزان واکنش را نشان می‌دهند. این در حالی است که موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، معمولا از جنس چربی و پروتئین هستند. به همین دلیل احتمال ایجاد واکنش منفی در بدن بسیار بیشتر می‌شود و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند.

پروتز چانه قابل استفاده در عمل جنیوپلاستی، معمولا از جنس سیلیکون و سایر فلزهایی ساخته می‌شود که با بدن انسان هماهنگ هستند. این فلزها فرسوده نمی‌شوند، در بدن واکنش نشان نمی‌دهند و به گونه‌ای هستند که بدن آن‌ها را به عنوان جسم خارجی تلقی نمی‌کند. این موضوعات باعث هماهنگی پروتز چانه با بدن بوده و شما می‌توانید آن را به صورت دائمی استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پزشک معالج در عمل جنیوپلاستی است. در عمل‌های جراحی زیبایی و درمانی، تجربه و مهارت پزشک نقش مهمی دارد.همانطور که در طول مقاله اشاره شد، دکتر مهدی سزاوار به عنوان یکی از بهترین متخصص جراحی فک و صورت در تهران، با تجربه کاری حرفه‌ای در زمینه «زیباسازی_ پروتز چانه» و سایر« عمل‌های زیبایی صورت»،می‌توانند به شما کمک کنند تا به چهره دلخواه خود برسید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید به پیج اینستاگرام شخصی ایشان مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

نکات مهم در رابطه با ماموگرافی ،یکی از سرطان های بسیار رایج در بین خانم ها سرطان پستان می باشد.

در مراحل اولیه می توان با انجام خود آزمایی پستان تا حدودی توده های غیر عادی را تشخیص داد.

پزشک جراح سینه برای بررسیهای بیشتر انجام ماموگرافی و سونوگرافی را درخواست می دهد.

ماموگرافی روشی متداول برای بررسی بافت پستان می باشد.

ماموگرافی به عنوان ابزاری جهت تشخیص سرطان سینه در زنان دارای تومور سینه بکار می رود.

ماموگرافی روشی است که در آن با کمک اشعه ایکس از سینه تصاویری تهیه می شود.

آمادگی برای انجام ماموگرافی

بهتر است پزشک را از هرگونه جراحی یا مصرف هورمون و یا سابقه وجود سرطان سینه در خانواده خود آگاه کنید.

اما در کل هیچ آمادگی خاصی پیش از انجام ماموگرافی نیاز نیست.

برای شخص هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد.

همانطور که گفته شد بهتر است در روزهای نزدیک به دوران عادت ماهانه و یا حتی روزهای خونریزی انجام نشود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماموگرافی روی لینک زیر کلیک کنید

https://drmoussazadeh.com/blog/mammography-in-the-diagnosis-of-breast-cancer/

سرطان سینه یکی از شایع ترین علل مرگ در بین زنان است. متأسفانه بسیاری از افراد جامعه نسبت فواید انجام معاینات فیزیکی و تصویربرداری دوره ای ماموگرافی به منظور تشخیص زودهنگام سرطان پستان آگاه نیستند. توصیه ما این است که در صورتی که در خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان سینه دارید و یا توسط پزشک خود در گروه پر خطر از نظر ریسک ابتلا به این سرطان قرار گرفته اید ، انجام تصویربرداری های دوره ای ماموگرافی را جدی بگیرید و حداقل سالی یک بار به منظور انجام معاینات به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

برای آگاهی بیشتر در خصوص سرطان پستان ، روش های تشخیص و درمان آن می توانید به سایر مقالات وبلاگ مراجعه کرده یا صفحه اینستاگرام دکتر موسی زاده ، متخصص جراحی پستان (با آدرس @Drmoussazadeh) را دنبال کنید. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

آیا عمل ماموپلاستی درد دارد؟

درد عمل ماموپلاستی یک از افسانه های اغراق شده درباره این عمل است که می تواند فرد مناسب برای کوچک کردن سینه را منصرف کند. عمل ماموپلاستی یک جراحی حساس و دقیق است که انجام آن به دست دکتر ماموپلاستی خوب و ماهر، آسیب و عوارض این عمل را به حداقل می رساند. جراحی کوچک کردن سینه به صورت بیهوشی عمومی انجام می‌ شود و فرد در حین عمل کاملا بیهوش است و هیچ دردی احساس نمی کند. چون ماموپلاستی عملی تهاجمی است و با برش بافت و پوست فرد همراه است امکان بی حسی موضعی وجود ندارد. بنابراین در کلیه مراحل ماموپلاستی فرد بیهوش بوده و بعد از به هوش آمدن هم تحت مسکن های موثر بوده و کاملا راحت خواهد بود. ماموگرافی

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

انجام مراقبت های لازم پس از انجام عمل ماموپلاستی ، تأثیر بسزایی در کسب نتیجه مطلوب و کاهش دوران نقاهت و عوارض احتمالی این عمل جراحی دارد. پس از عمل زیبایی سینه ، به توصیه های پزشک خود توجه کنید. رعایت موارد زیر می تواند به شما در طی موفقیت آمیز دوران نقاهت کمک بسیاری کند:

پس از جراحی، سینه ها توسط بانداژ و سوتین های مخصوص جراحی پانسمان می شوند. سعی کنید در روزهای اول پس از عمل، محل زخم را ضد عفونی کنید و پانسمان های خود را به طور مداوم تعویض کنید.

در صورتی که پس از عمل با مشکلاتی از قبیل تب و لرز، قرمزی و التهاب غیر طبیعی و یا خونریزی مواجه شدید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

برای پیشگیری از عفونت محل زخم ، آنتی بیوتیک های تجویز شده را طبق برنامه و به طور منظم مصرف کنید. در صورت احساس درد در ناحیه پستان می توانید از مسکن های رایج برای تسکین درد خود استفاده کنید.

تا شش هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین مانند حمل اجسام سنگین ، ورزش و رانندگی طولانی خودداری کنید.

پس از برداشتن پانسمان ها توسط پزشک در معاینه اول پس از جراحی، باید در چهار هفته اول ، به صورت مداوم و 24 ساعته از سوتین های طبی مخصوص حتی در هنگام خواب استفاده کنید.

تا شش هفته پس از جراحی ، از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

برای کاهش تورم و آب میان بافتی پس از جراحی زیبایی سینه سعی کنید از مصرف غذاهای شور پرهیز کنید و تا حد ممکن مایعات بیشتری مصرف نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماموپلاستی روی لینک زیر کلیک کنید

https://drmoussazadeh.com/mammoplastic-surgery-a-breast-cosmetic-surgery/

جراحی زیبایی پستان یا به اصطلاح ماموپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ممکن است در خصوص انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی نظرات ضد و نقیضی از اطرافیان خود شنیده باشید اما به خاطر داشته باشید که افراد صرفاً تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و هیچ چیز جای مشورت با یک جراح و متخصص با سابقه و توانمند پستان را نمی گیرد. دکتر فرهاد موسی زاده متخصص پستان در تهران با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل های زیبایی پستان و عمل های جراحی درمان سرطان پستان آماده کمک و ارائه مشاوره به شما عزیزان است. برای آگاهی بیشتر در خصوص این عمل و مشاهده عکس های قبل و بعد از ماموپلاستی در بیماران قبلی می توانید به صفحه دکتر موسی زاده در اینستاگرام مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

پستان ها از حساس ترین نقاط در بدن خانم ها هستند که به دلیل شیوع سرطان سینه توجه بیشتری به آنها میشود اما هر علامتی در پستان ها نشانه خطر نیست. شکایت زنان درمورد پستان در گونه ها و اندازه های مختلف می باشد. غده ها، درد و سایر وضعیت های غیرعادی تمامی زنان را یک یا چند بار تحت تاثیر و اذیت قرار داده است. داشتن برخی از نگرانی ها امری عادی می باشد. آموزش های ارائه شده درمورد سرطان پرستان، علت اصلی برخی از شکایت – اما نه همیشه- مربوط به پستان می باشند.

در ادامه این بخش مهم از سلامت نمناک چند نگرانی اصلی مربوط به پستان که جزو شکایات اصلی بیماران می باشند، مورد بررسی قرار گرفته اند این موارد می توانند نشان دهنده سرطان پستان و گاهی اوقات نیز نمادی از حالات غیرسرطانی باشند گاهی اوقات بیان تفاوت امکان پذیر بوده ، اما اغلب اوقات بدون ارزیابی تشخیصی ممکن نمی باشد بنابراین، در صورتی که یکی از علائم زیر را مشاهده نمودید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا جوش قرمز روی سینه خطرناک است

 

نشانه های نگران کننده روی پستان

فراموش نکنید که هر تغییری هم نشانه خطر و نگرانی نیست .

1. غده:

در واقع، نه تنها در صورت مشاهده غده، بلکه در صورت حس هرگونه تغییری در بافت پستان باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

بهترین زمان برای بررسی پستان ها پایان دوره قاعدگی می باشد، چرا که در این زمان، پستان ها دارای ورم و درد هستند. هنگام معاینه پستان ها، به دنبال چیزی سفت که متعلق به پستان نیست، باشید. این غذه همانند نخود یا لوبیای یخ زده یا حتی نرم تر و یا همانند سنگ مرمر سفت تر، می باشند.

2. درد:

اغلب زنان گاهی اوقات دردهای ناگهانی در سینه خود حس می نمایند. اینگونه دردها معمولا نشانه ای از سرطان نمی باشند.این امر به ویژه در دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمنی عادی و رایج می باشد، و گاهی اوقات نیز ناشی از درمان های هورمنی است. در برخی از زنان، این درد با مصرف کافئین افزایش می یابد. به ویژه در زنان مسن، هنگامیکه این درد در یک نقطه متمرکز شده باشد، تصویربرداری به منظور تشخیص امری ضروری است. به ندرت چنین علائمی، نشان دهنده سرطان می باشد.

 

آیا جوش و نقاط قرمز روی سینه خطرناک است؟

طبق نظر دکتر فرهاد موسی زاده ایجاد جوش و دانه‌های قرمز بر روی پستان در بسیاری از مواقع نگران‌کننده نیست و در برخی از موارد هم ممکن است از یک بیماری تهاجمی مثل سرطان سینه خبر دهد. بنابراین لازم است تا علائم دیگری که همراه با جوش‌های قرمز بر روی پستان ایجاد می‌شود، بررسی شوند.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

جوش‌های سینه اگر نشانه‌ای از گزش حشرات و یا واکنش آلرژیک باشد، با داروهای خانگی قابل درمان است. اما در مواردی که نقاط قرمز و جوش‌ها با علائم دیگری از جمله ایجاد توده، خروج ترشحات زردرنگ و خونی، احساس درد شدید در سینه همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید.

طبق گفته دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین متخصص پستان در تهران ، باید قبل از بروز هرگونه مشکل و خطر جدی، بیماری را تشخیص دهید و درمان کنید. حتی در مواردی هم که این جوش‌ها نشانه بیماری سرطان هستند، اگر به موقع تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

افراد متقاضی جراحی بینی برای داشتن نتیجه مطلوب تر و سرعت بخشیدن به روند بهبودی باید از مراقبت های بعد از جراحی بینی آگاهی کامل داشته باشند.عدم توجه به این نکات ممکن است نتیجه جراحی را دستخوش تغییراتی کند و یا سبب ایجاد بعضی از عوارض شود.شستشوی بینی بعد از عمل بینی

 

زمان مناسب شستشوی بینی بعد از عمل بینی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست

از بلافاصله پس از پایان جراحی بمدت 48 ساعت از کمپرس سرد بر روی گونه ها در دو طرف بینی ، بدون هر گونه فشار به بینی و یا آتل (اسپلینت خارجی ) روی آن ، بصورت متناوب (بمدت 6 دقیقه گذاشته و سپس بمدت ده دقیقه برداشته شود) جهت کاهش کبودی و ورم بعد از عمل بینی استفاده شود.

  • به منظور کاهش تورم بینی و صورت ، تا 72 ساعت پس از عمل بینی نحوه خوابیدن بعد از عمل بینیبه این صورت باشد که ناحیه سر و قفسه سینه حدود 30 تا 40 درجه بالاتر قرار گیرد و سپس تا یک هفته پس از جراحی از دو بالش زیر سر استفاده نمایید.
  • افزایش تدریجی تورم صورت تا 48 ساعت پس از عمل زیبایی طبیعی است و تورم صورت شما در روزهای دوم و سوم به بیشترین میزان رسیده و از روز چهارم بتدریج کاهش می یابد.
  • خوابیدن به پهلو در صورتیکه بینی با بالش برخورد نداشته باشد، اشکالی ندارد.
  • چنانچه مجبور به عطسه یا سرفه هستید، دهان خود را باز نموده و از طریق دهان عطسه یا سرفه کنید تا کمترین فشار به بینی منتقل شود.
  • داروهای تجویز شده توسط جراح بینی را بصورت دقیق مصرف نمایید.
  • از مصرف هر گونه داروی دیگر بدون هماهنگی با پزشک خودداری کنید.
  • از روز پس از جراحی زیبایی بینی روزی سه نوبت داخل بینی را با سرم نرمال سالین در حالت نشسته ( و نه خوابیده ) به روشی که به شما آموزش داده می شود شستشو دهید.
  • روز دوم یا سوم پس از عمل برای رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید بدن و سرتان را بطور جداگانه  با دوش دستی یا ظرف آب (به شکلی که پانسمان و اسپلینت روی بینی خیس نشود ) شستشو دهید.
  • روزی که برای شما تعیین شده برای برداشتن اسپلینت بینی به جراح بینی خود مراجعه کنید ( بین روز پنجم تا هفتم ) بطور کامل حمام نمایید و اجازه دهید آب با جریان ملایم روی صورت و اسپلینت بینی جاری شود.
  • از لنزهای طبی از روز چهارم که تورم پلک ها کاهش یافته می توانید استفاده نمایید.
  • از عینک (طبی یا آفتابی) حداقل تا دو ماه پس از عمل جراحی زیبایی بینی استفاده نکنید. در این مدت از لنز های طبی استفاده نموده یا پل عینک را با چسب های نواری طبی شفاف به ناحیه پیشانی، به گونه ای که هیچ فشاری به ناحیه بینی وارد نشود، متصل نمایید. پس از دو ماه می توانید بصورت متناوب و مدت زمان کوتاه از عینک طبی استفاده نمایید.
  • از هر گونه دستکاری داخل حفره های بینی خودداری کنید.
  • از ورزش کردن ، دویدن ، بلند کردن اجسام با وزن بیش از دو کیلوگرم تا دو ماه پس از جراحی جدا خودداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی روی لینک زیر کلیک کنید 

https://drsezavar.com/%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d8%b4%d9%88%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

چگونه بینی را پس از عمل با سرنگ بشوییم؟

همانطور که گفته شد، حدود یک ماه بعد میتوانید برای شستشو از سرنگ استفاده کنید. ابتدا باید یک سرنگ 10 سی سی از داروخانه تهیه کنید. سوزن آن را کنار بگذارید سپس بنشینید یا بایستید و سر خود را خم کنید. پس از آن، مایع آب نمک را با سرنگ داخل حفره بینی خود وارد کنید و همزمان هوا را به آرامی از بینی خارج کنید. مراقب باشید که مایع وارد گلوی شما نشود. این کار را برای هر دو حفره بینی تکرار کنید. در حین شستن، بخیه موجود در بینی با مقداری خون خشک شده ممکن است از حفره های بینی خارج شود. نگران نباشید و به شستشو ادامه دهید.

دکتر مهدی سزاوار، متخصص جراحی فک و صورت، یکی از بهترین و حاذق ترین جراهان صورت محسوب می شوند. تخصص و مهارت بالا، به همراه تجربه جراحی های موفق متعدد باعث شده نام ایشان در لیست بهترین جراحان زیبایی ایران همواره بدرخشد.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

عمل جراحی تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت از طریق بی حسی موضعی با برشی کوچک به اندازه دو تا سه سانتی متر در داخل هرطرف دهان انجام شده و چربی های بوکال هر طرف صورت تخلیه میگردد. کل عمل نهایتا نیم ساعت زمان برده و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. برای بهتر فرم گرفتن صورت بعد از عمل استفاده از گن های خاص به مدت یک ماه توصیه میشود. تورم مختصری بعد از عمل ممکن است ایجاد شود که در عرض یک هفته تا ده روز بعد از عمل برطرف میگردد. دقت و‌ توجه داشته باشید این عملها از داخل دهان و در مجاورت عصبهای صورت انجام میگردد. پس انجام آن را بجز به جراحان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی که تجربه وتبحر کافی در این زمینه دارند، نسپارید. تخلیه چربی اضافی صورت برای بهبود زیبایی، یک تکنیک ثابت شده است. چربی بوکال (BFP) یک ساختار منحصر به فرد در بین عضلات صورت است. برداشتن غیر اصولی آن ممکن است در زیبایی اثر معکوس داشته باشد. حذف BPF یا از طریق جراحی یعنی برش درونی انجام می شود و یا از طرق لیفت صورت.

 

بوکال فت یا جراحی لاغری صورت

در گذشته ای نه چندان دور داشتن صورت و اندامی فربه و چاق نشان از سلامتی و یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی بوده است. دخترانی که صورتی گرد داشتند زیبا خطاب می شدند. در حال حاضر معیارهای زیبایی تفاوت چشمگیری با گذشته داشته است. صورتی استخوانی و دارای زاویه جذابیت و زیبایی صورت یک خانم را دوچندان می کند.

در این میان افرادی هستند که این معیار زیبایی را از خانوداه به ارث می برند و از بدو تولد با آن ها همراه است. اما اگر آنقدر خوش شانس نیستید که با صورتی زاویه دار و استخوانی متولد شوید اصلا نگران نباشید

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پروتز سینه روی لینک زیر کلیک کنید 

https://drsezavar.com/buccal-surgery/

 

جراحی بوکال فت یک عمل جراحی زیبایی است که می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی و تناسب چهره شما داشته باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که انجام این عمل جراحی به  صورت غیر اصولی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال خارج کردن بیش از اندازه چربی بوکال، ظاهر نامناسبی برای چهره به وجود می‌آورد. در این صورت ممکن است صورت بیمار بیش از حد لاغر شود. در مواردی که این اشتباه فاحش باشد، نیاز به تزریق دوباره چربی وجود دارد تا ظاهر صورت بیمار بازگردد. این موضوع لزوم انتخاب جراحی حرفه‌ای و با سابقه در این زمینه را مشخص می‌کند.

 دکتر مهدی سزاوار ، متخصص جراحی فک و صورت است. ایشان تجربه زیادی در زمینه عمل جراحی بوکال دارند، استاد دانشگاه هستند و می‌تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. برای مشاوره و دریافت راهنمایی‌های لازم در این زمینه می‌توانید به صورت صفحه تماس با ما در سایت مراجعه کنید. بدین وسیله می‌توانید از راهنمایی‌هایشان بهره‌مند شوید. در هر جراحی روش ها و متدهای مختلفی وجود دارد و پزشکان و اساتید مختلف هر کدام در یک زمینه تخصص و مهارت ویژه دارند و به بیماران خدمت می کنند پس نمی توان بهترین جراح بوکال فت در تهران را به یک نفر به صورت انحصاری اختصاص داد اما قطع به یقین دکتر سزاوار را می توان یکی از بهترین جراحان و با تجربه ترین جراحان و پزشکان بوکال فت در تهران دانست.



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

عمل جراحی پروتز سینه به منظور افزایش سایز و بهبود ظاهر سینه انجام می شود. روش معمول در این جراحی قرار دادن ایمپلنت های پستان در بافت یا عضلات سینه است. البته تزریق چربی به سینه نیز می تواند به افزایش حجم آن کمک کند، اما عمل پروتز از استانداردهای بیشتر و عوارض کمتری برخوردار است.

 

هدف از جراحی پروتز سینه چیست؟

جایگزینی وزن سینه از دست رفته: برداشتن کل سینه (ماستکتومی) به دیلیل سرطان یا بخشی از آن طی لامپکتومی تعادل بدن را برهم می زند و می تواند باعث خمیدگی ستون فقرات، افتادن شانه و نهایتا درد مزمن کمر و گردن شود. در این شرایط جراحی به بازیابی تعادل بدن فرد کمک می کند. تقارن سازی سینه ها: عدم تقارن چشمگیر و قابل توجه در سینه ها با جراحی پروتز سینه اصلاح می شود.
احیاء و افزایش اعتماد به نفس: جراحی پروتز سینه می تواند عزت نفس از دست رفتۀ زنانی که به گمانشان سینه های کوچک، نامتقارن و نامطلوبی دارند را احیاء کند و به مرور زمان افزایش دهد، همچنین در افرادی با تجربه­ی سرطان حس بهبود را تقویت بخشد. برگرداندن حجم سینه ها: در دوران بارداری، شیردهی و تغییرات شدید وزنی سینه ها حجم خود را از دست می دهند و حالت افتاده ای پیدا می کنند. جراحی پروتز سینه یک روش قطعی و کم عارضه جهت حجم دهی به سینه ها محسوب می شود.

انواع پروتز سینه

پروتزها در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلفی موجود هستند، همچنین از موادی تشکیل شده اند که هنگام حرکت شکل، وزن و احساس یک پستان طبیعی را القا می کند. به طور کلی پروتزها شامل دو نوع پروتز سالینی (محلول آب نمک) و پروتز سیلیکونی می باشد که در هزینه، احساس و برش تفاوت هایی دارند؛ با در نظر گرفتن این تفاوت ها و به کمک جراح خود می توانید کاشتی که از هر لحاظ مناسب و متناسب با اهداف شما از جراحی پروتز سینه باشد را پیدا کنید.

  • پروتزهای سالینی و سیلیکونی

 

در صورتی که قصد انجام عمل ماموپلاستی افزایشی دارید ، حتماً با یک متخصص جراحی پستان مشورت کنید و  در خصوص فرایند جراحی، ریسک ها و عوارض و همچنین دوران نقاهت آن اطلاعات کافی کسب کنید. در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه لازم است درباره گذاشتن پروتز سینه بدانید را به شما توضیح دهیم.برای مشاوره آنلاین به واتساپ دکتر موسی زاده پیام متنی یا صوتی ارسال نمایید در صورتی که در حال ویزیت بیمار یا در اتاق عمل نباشند شخصا پاسخگوی شما خواهند بود

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پروتز سینه روی لینک زیر کلیک کنید 

https://drmoussazadeh.com/breast-prosthesis-surgery/

 

سخن پایانی در مورد پروتز سینه

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی  افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید اما از نظر طول عمر برخی پروتز های سینه تا بیش از 20 سال بدون وجود هیچ مشکلی نیاز به تعویض ندارند. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید. جراحی کوچک کردن سینه



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes


هر سال برنامه ها و همایش های مختلفی جهت بالا بردن آگاهی های عمومی زنان برگزار میشود. هدف از این تلاش ها تشویق زنان به انجام معاینه های پزشکی به موقع و منظم برای چلوگیری از پیشرفت سرطان سینه است.

 

سرطان سینه چیست؟

به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخل مجاری شیری، سرطان سینه میگویند. این سرطان شایع ترین نوع سرطان در زنان است. غربالگری و تشخیص به موقع مهمترین عوامل موفقیت در درمان این بیماری است.

 

بهترین روش های غربالگری کدام هستند؟

بهترین روش های غربالگری ماموگرافی، سونوگرافی و معاینات بالینی هستند.

آیا سرطان سینه در مردان هم میتواند اتفاق بیفتد؟ بله. این نوع سرطان در آقایان نیز میتواند اتفاق بیفتد اما احتمال این پیشامد در آقایان نسبت به بانوان بسیار اندک است. سرطان سینه در صورت تشخیص به موقع خطرات کمتری به همراه دارد. این سرطان به گونه ای است که خود افراد هم میتوانند تا حدودی آن را تشخیص دهند. بانوان میتوانند بصورت ماهانه در منزل چکاپ های نشخیصی انجام دهند. در این ویدئو روش معاینه و چکاپ فردی را بطور کامل آموزش خواهید دید.

 

روش های درمان سرطان سینه

 

سرطان پستان، بسته به نوع و میزان گستردگی، با روش های مختلفی درمان می شود و به طور معمول، یک روش درمانی به تنهایی برای رفع آن استفاده نمی شود. روش های درمانی این بیماری، به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

جراحی :
جراحی معمولاً خط مقدم مبارزه با سرطان سینه است که خود انواع مختلفی داشته و حذف بافت سرطانی به واسطه ی جراحی نقطه ی مشترک تمام آن ها است. در جراحی لامپکتومی ، بخشی از بافت سینه و تومور سرطانی برداشته می شود و هدف حفظ بافت اصلی و ظاهر پستان است. این در حالیست که در جراحی ماستکتومی کل بافت پستان برداشته می شود. البته روش های جدیدی نیز به وجود آمده است که  تا حد امکان بتوان پوست و نوک پستان را حفظ کرد.

 

شیمی درمانی :
شیمی درمانی شامل تجویز داروهایی برای تضعیف و از بین بردن سلول های به وجود آورنده سرطان در پستان است. این داروها می توانند به طور خوراکی یا تزریق درون رگ تجویز شوند.

 

هورمون درمانی :
در این روش، دسترسی سلول های سرطانی به هورمون های مورد نیاز جهت رشد، مسدود می شود.

درمان های بیولوژیکی:
این نوع درمان به سیستم دفاعی بدن کمک می کند، تا به مبارزه با سرطان یا عوارض حاصل از سایر روش های درمانی بپردازد.

 

رادیو تراپی :
در این نوع از درمان، با استفاده از اشعه های قوی، مانند ایکس ری به تخریب سلول های سرطانی پرداخته می شود.

مانند اکثر سایر بیماری های سرطانی، در درمان سرطان پستان (سرطان سینه) نیز، یک تیم پزشکی، متشکل از تخصص های مختلف، برای ریشه کن کردن این بیماری دست به دست هم می دهند. این تیم می تواند شامل متخصصان آنکولوژی، جراحان عمومی، جراحان پلاستیک و چند متخصص دیگر باشد.

 

علائم سرطان سینه

 

جمع بندی

گرچه شاید نام سرطان بسیار ترسناک باشد، ولی نباید در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شوید. فراموش نکنید که بسیاری از بیماری ها، علائم مشابه ای با یکدیگر دارند. با این وجود برای رفع هرگونه ابهام و نگرانی، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ تا وضعیت شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. لازم است به شما یاد آوری کنیم که، مانند تمام بیماری ها، سرطان نیز در ابتدای شکل گیری و پیش از گسترده شدن، درمانی به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص پستان در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سینه آماده ارائه مشاوره به بیماران عزیز هستند.



:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

کیست سینه کیسه هایی مملو از مایعات درون پستان است که معمولاً سرطانی نیستند (خوش خیم هستند). شما می توانید یک یا تعداد متعددی از این کیست های سینه داشته باشید و ممکن است در یک یا در هر دو سینه تان اتفاق بیفتد. آنها اغلب به شکل توده های گرد یا بیضی با لبه های مشخص توصیف می شوند. کیست سینه معمولاً به شکل انگور یا بادکنکی پر از آب احساس می شود ، اما گاهی اوقات کیست سینه، سفت نیز می شود.

 

تفاوت کیست با سرطان سینه چیست

 

فرق کیست با توده

شکل توده های بدخیم سینه کیست سینه عموما بی خطر بوده و نشان دهنده مخاطراتی چون سرطان سینه نمی باشد، اما توده سینه ممکن است در صورت عدم رسیدگی به موقع، سرطانی شود.

 

علائم سرطان سینه

 

علائم کیست سینه


کیست سینه ممکن است در یک یا هر دو سینه مشاهده شود. علائم و نشانه های کیست سینه شامل موارد زیر است:

 

  • احساس یک توده گرد یا بیضی مانند که به راحتی قابل حرکت است، با لبه های مشخص (که معمولاً ، اما نه همیشه ، نشان دهنده خوش خیم بودن آن است)
  • ترشح از نوک پستان که ممکن است بی رنگ ، زرد ، کاهی رنگ یا قهوه ای تیره باشد
  • درد یا حساسیت به لمس پستان در ناحیه توده سینه
  • افزایش اندازه توده و حساسیت به لمس پستان درست قبل از پریود
  • کاهش اندازه توده سینه و رفع سایر علائم بعد از پریود
  • ابتلا به کیست سینه، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد. اما داشتن کیست ممکن است پیدا کردن توده های جدید سینه یا سایر تغییرات دیگری که ممکن است نیاز به ارزیابی پزشک داشته باشند را دشوارتر سازد. با احساس و حالت های طبیعی سینه های خود آشنا باشید تا بدین ترتیب چنانچه تغییری ایجاد می شود، فورا از آن مطلع شوید.

 

علت به وجود آمدن کیست سینه

 

هر یک از سینه های شما حاوی لوب های بافت غده ای است که همانند گلبرگ های یک گل مینا در کنار هم چیده شده اند. لوب ها به لوب های کوچکتری تقسیم می شوند که در دوران بارداری و شیردهی، تولید شیر می کنند. این بافت که پشتیبان پستان است و به سینه فرم می دهد، از بافت چربی و بافت پیوندی فیبر تشکیل شده است. کیست سینه در نتیجه تجمع مایعات در داخل غدد موجود در سینه ها ایجاد می شود.

کیست های سینه ممکن است بر اساس اندازه شان تعریف شوند:

میکروکیست ها به اندازه ای کوچک هستند که توسط لمس حس نمی شوند اما ممکن است در طول تست های تصویربرداری مانند ماموگرافی یا سونوگرافی رویت شوند.
ماکروکیست ها به اندازه ای بزرگ هستند که احساس میشوند و می توانند تا قطر حدود 1 تا 2 اینچ (2.5 تا 5 سانتی متر) رشد کنند. کیست بزرگ سینه می تواند به بافت های اطراف پستان فشار وارد کند و باعث ایجاد درد یا ناراحتی در پستان شود.
کارشناسان هنوز به درستی نمی دانند چه عواملی منجر به ایجاد کیست پستان می شود. این عارضه ممکن است در نتیجه تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی ماهانه ایجاد شود. برخی شواهد حاکی از آن است که وجود استروژن بیش از حد در بدن شما که می تواند باعث تحریک بافت پستان شود ، ممکن است به ایجاد کیست سینه کمک کند.

 

پیشگیری از سرطان پستان

 

انتخاب بهترین پزشک متخصص پستان در تهران

دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین متخصص پستان در تهران در تهران به شمار می روند. ایشان با تجربه فراوانی که در این زمینه دارند، می توانند وضعیت بیماران با توده های مشکوک را به طور دقیق بررسی نموده و تشخیص دقیقی ارائه دهند. برای اطلاع از نحوه مراجعه حضوری و یا دریافت نوبت به قسمت تماس با دکتر در همین سایت مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

بوکال فت یک توده گرد چربی در وسط گونه شما است. که بین عضلات صورت، در ناحیه توخالی زیر استخوان گونه شما قرار دارد. همه چربی بوکال دارند. با این حال، اندازه‌های چربی بوکال می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر چربی‌های گونه زیادتری دارید، ممکن است احساس کنید صورت شما بیش از حد گرد یا پر است.

اگر می‌خواهید آنها را کوچکتر کنید، ممکن است یک جراح پلاستیک برداشتن چربی بوکال را توصیه کند. این جراحی برای کاهش عرض صورتهای گرد انجام می‌شود

عمل جراحی بوکال فت

بوکال فت چیست؟
برداشتن چربی بوکال نوعی جراحی پلاستیک است. همچنین به عنوان جراحی کاهش گونه شناخته می‌شود.

در طی این روش، چربی بوکال در گونه های شما با جراحی برداشته می‌شوند. این روش گونه ها را نازک کرده و زوایای صورت را مشخص می‌کند.

جراحی را می‌توان به تنهایی یا با شکل دیگری از جراحی پلاستیک انجام داد، مانند:

  • لیفت صورت
  • جراحی زیبایی بینی
  • پروتز چانه
  • تزریق ژل لب
  • تزریق بوتاکس

جراحی زیبایی صورت

افرادی که کاندید مناسبی برای بوکال فت است؟
اگر یکی از موارد زیر در شما وجود داشته باشد، می‌توانید کاندید مناسبی برای بوکال فت باشید:

اگر صورت گرد و پرتری دارید.
اگر از پر بودن گونه هایتان ناراضی هستید.
اگر به دنبال جراحی زاویه سازی صورت هستید.

 

زاویه سازی فک با پروتز

بهترین جراح بوکال فت در تهران

بوکال فت یک عمل جراحی زیبایی است که می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی و تناسب چهره شما داشته باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که انجام این عمل جراحی به  صورت غیر اصولی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال خارج کردن بیش از اندازه چربی بوکال، ظاهر نامناسبی برای چهره به وجود می‌آورد. در این صورت ممکن است صورت بیمار بیش از حد لاغر شود. در مواردی که این اشتباه فاحش باشد، نیاز به تزریق دوباره چربی وجود دارد تا ظاهر صورت بیمار بازگردد. این موضوع لزوم انتخاب جراحی حرفه‌ای و با سابقه در این زمینه را مشخص می‌کند.

دکتر سزاوار ، متخصص جراحی فک و صورت است. ایشان تجربه زیادی در زمینه عمل جراحی بوکال دارند، استاد دانشگاه هستند و می‌تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. برای مشاوره و دریافت راهنمایی‌های لازم در این زمینه می‌توانید به صورت صفحه تماس با ما در سایت مراجعه کنید. بدین وسیله می‌توانید از راهنمایی‌هایشان بهره‌مند شوید. در هر جراحی روش ها و متدهای مختلفی وجود دارد و پزشکان و اساتید مختلف هر کدام در یک زمینه تخصص و مهارت ویژه دارند و به بیماران خدمت می کنند پس نمی توان بهترین جراح بوکال فت در تهران را به یک نفر به صورت انحصاری اختصاص داد اما قطع به یقین دکتر سزاوار را می توان یکی از بهترین جراحان و با تجربه ترین جراحان و پزشکان بوکال فت در تهران دانست.



:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

با اینکه جراحی بینی امروزه جزء عمل های زیبایی متداول محسوب می شود و روزانه تعداد زیادی از افراد تحت این جراحی زیبایی قرار می گیرند، باز هم اشخاصی هستند که به دلیل ترس از عوارض احتمالی آن علی رغم میل باطنی خود، از این جراحی صرف نظر می کنند. باید بیان کنیم که تا حدودی باید در مورد این عوارض نگران بود و برای کاهش آن ها تحقیقات لازم را انجام داد، زیرا ممکن است جراحی بینی باعث خطرات جبران ناپذیری شود. در این مقاله قصد داریم به مشکلات رایج  و عوارض احتمالی بعد از عمل بینی و راه کار هایی برای کاهش این عوارض بپردازیم.

رینوپلاستی چیست

 

جراحی بینی (رینوپلاستی)

همان طور که می دانید جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (rhinoplasty)، یک عمل زیبایی صورت است که معمولاً برای تقویت ظاهر یا بازسازی بینی انجام می شود. در حین جراحی زیبایی بینی، غضروف و استخوان های بینی اصلاح شده و در برخی موارد غضروف به آن افزوده می شود تا جذابیت ظاهری بینی بهبود یابد. همچنین جراحی زیبایی بینی اغلب علاوه بر بهبود ظاهر بینی، برای ترمیم شکستگی های این عضو و در برخی موارد جهت رفع هرگونه انسداد داخلی مانند پولیپ به کار برده خواهد شد. این روش جراحی، معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. تغییر شکل بینی شامل ایجاد برش در پوست بین سوراخ های بینی (رینوپلاستی باز) یا برش های ریز در داخل بینی (رینوپلاستی بسته) می باشد. رینوپلاستی بسته، جای زخم های قابل مشاهده ای ندارد و باعث تورم کمتری می شود، اما همیشه امکان پذیر یا در دسترس نیست.

رینوپلاستی به روش باز چگونه انجام می شود

 

دوره نقاهت بعد از جراحی بینی

 بعد از جراحی بینی، یک اسپلینت به مدت 7 روز توسط نوار، بر روی بینی قرار داده می شود و ممکن است حدود یک هفته نتوانید از طریق بینی خود تنفس کنید.

  •  برای کاهش احساس درد احتمالی، داروهای مسکن کمک می کند تا هرگونه درد و ناراحتی را کنترل کنید.
  •  برای بهبودی جراحی بینی ممکن است شما نیاز به 2 هفته مرخصی داشته باشید.
  •  بعد از گذشت حدود یک هفته بخیه ها قابل جدا شدن هستند. (مگر اینکه بخیه های جاذب داشته باشید)
  • در اغلب موارد بعد از گذشت 3 هفته کبودی، تورم و قرمزی از بین خواهد رفت.
  •  شما می توانید بعد از 4 تا 6 هفته به فعالیت های ورزشی بپردازید.

 

در این مقاله رینوپلاستی به روش باز را توضیح دادیم. درباره روش آن صحبت کردیم و از مزایا و معایب آن گفتیم. جراحان حرفه‌ای معمولا ترجیح می‌دهند رینوپلاستی را به روش باز انجام دهند. چرا که می‌توانند تغییرات مورد نظر را ایجاد کنند و بیمار نتیجه بهتری می‌گیرد. البته باز هم انتخاب روش رینوپلاستی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. شاید برای یک نفر روش بسته مزیت‌های بیشتری نسبت به رینوپلاستی باز داشته باشد.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت هستند. رینوپلاستی یکی از حوزه‌های تخصصی ایشان است. سال‌ها تجربه دکتر سزاوار و عمل کردن بینی‌های مختلف به ایشان کمک می‌کند که بهترین نتیجه را برای بیمارانشان ایجاد کنند. آن‌ها رضایت حداکثری از عمل‌های خود دارند. در صورتی که هنوز نمی‌دانید می‌خواهید رینوپلاستی به روش باز انجام دهید یا بسته و نمی‌دانید کدام روش برای شما مناسب‌تر است، می‌توانید با دکتر سزاوار مشورت کنید. برای رزرو زمان مشاوره از طریق سایت شخصی ایشان اقدام کنید. جراحی زیبایی صورت



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

نگهداری از ایمپلنت دندان راه های مختلفی دارد که باید بعد از انجام عمل ایمپلنت گذاری توسط دندانپزشک از سر گرفته شود. برای نگهداری از ایمپلنت دندان باید برخی از عادات خود را ترک کنید، این عادات اعمالی مانند سیگار کشیدن یا خوردن الکل است همچنین باید بهداشت دندان های خود را به صورت روزانه با مسواک، خمیر دندان و نخ دندان انجام دهید. ویزیت دندان ها توسط دندانپزشک و تغییر رژیم غذایی و توجه به حرکات و وضعیت ایمپلنت نیز در نگهداری و مراقبت از آن مهم است.

ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان روشی است برای جایگزینی دندان های از دست رفته که با حذف ریشه دندان و جایگزینی آن با پایه های فلزی ، پیچ مانند و قرار دادن روکش هایی از دندانهای مصنوعی جایگزین دندانهای آسیب دیده یا از دست رفته می شود و می تواند ظاهری شبیه به دندانهای واقعی داشته باشد. جراحی ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی یا بریج باشد که به خوبی جایگزین نشده اند. نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندانهای جدید شما است – فرآیندی که نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد ، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

در قسمت های بعدی می خواهیم به بیان راهنمایی هایی برای مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان را بیان کنیم. حتما ادامه مطلب را بخوانید تا بیاموزید چه کارهایی بهتر است انجام شود و بعد از کاشت ایمپلنت از چه کارهایی باید اجتناب کنید.

مراقبت از دندان ایمپلنت

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان بعد از عمل

به محض بازگشت به خانه ، روند مراقبت ها و نگهداری از ایمپلنت دندان آغاز می شود. مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از:

ناحیه کاشت دندان را لمس نکنید.
با گاز گرفتن فشار ملایمی بر روی آن وارد کنید.
فقط مواد غذایی نرم یا مایعات بخورید تا بی حس کننده از بین برود.
از شستشوی شدید دهان جلوگیری کنید.
در صورت احساس درد ، بسته های یخ را در ناحیه مورد نظر قرار دهید.
استراحت کافی داشته باشید.
سیگار نکشید.
حداقل 72 ساعت از مصرف الکل خودداری کنید

مراقبت از دندان ایمپلنت در ساعات اولیه بعد از کاشت

البته ، احتمالاً شما هم فکر می‌کنید که بلافاصله پس از عمل چگونه باید از ایمپلنت‌های دندانی خود مراقبت کنید. بعد از کاشت دندان ، احتمالاً تا ۲۴ ساعت آینده درد در تورم را تجربه خواهید کرد. این موضوع طبیعی است. در اینجا برخی از کارهایی که باید بعد از انجام روش انجام شود وجود دارد:

برای کنترل خونریزی، اسفنج‌هایی را که در دهان شما قرار گرفته است را گاز بگیرید.
در ۸ تا ۱۲ ساعت اول بعد از عمل ، از حرکت بیش از حد خودداری کنید و سر خود را بالا نگه دارید. هنگام خواب نیز از بالش‌های بلند استفاده کنید.
در صورت لزوم در فواصل ۱۵ دقیقه کمپرس یخ روی صورت خود قرار دهید.
در ۲۴ ساعت اول فقط غذاهای نرم و نوشیدنی مصرف کنید
داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید
در ۲۴ ساعت اول از شستن دهان خودداری کنید.
در جلسه جراحی ایمپلنت دندان حتما همراه داشته باشید. بعد از کاشت شما نمی‌توانید رانندگی کنید. بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از کاشت تنها نمانید.

در این مقاله به کلیه نکاتی که باید برای مراقبت از دندان ایمپلنت رعایت کنید، اشاره کردیم. رعایت این موارد احتمال موفقیت کاشت را افزایش می‌دهد. نکته دیگری که در دوام و طول عمر ایمپلنت اهمیت دارد، مهارت پزشک است. یک پزشک حرفه‌ای از بهترین ایمپلنت‌ها برای بیماران خود استفاده می‌کند. همچنین تمامی اقدامات لازم برای انجام جراحی کاشت به بهترین شکل را انجام می‌دهد. بنابراین انتخاب چنین فردی به عنوان جراح اهمیت بسیاری دارد. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه کاشت ایمپلنت‌های دندانی فعالیت می‌کنند. برای مشاوره و رزرو زمان ملاقات می‌توانید از طریق سایت دکتر سزاوار، بهترین متخصص ایمپلنت در تهران اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

وقتی با شخصی برخورد می کنید در نگاه اول برای تشخیص سن به چشم های او نگاه می کنید و اگر بخواهید ختگی و یا شادابی را در چهره کسی ببینید بازهم چشم ها ملاک هستند. در کل چشم و اطراف آن در زیبایی شما تاثیرگذار است به همین دلیل در این مطلب به بررسی عمل های زیبایی چشم و در کل عمل های زیبایی معروف می پردازیم پس با ما باشید:

 

انواع عمل جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت یکی از رایج ترین راهکارهایی است که نقص های احتمالی بینی، چشم، فک و گوش و سایر اجزای صورت را رفع کرده و در افزایش اعتماد به نفس فرد تاثیر بسزایی دارد.

در اینجا به معرفی جراحی زیبایی چشم، فک و چانه و بینی توضیح مختصری در مورد آن ها می پردازیم:

عمل‌های زیبایی صورت ظاهر دلخواهتان را برای شما ایجاد می‌کنند. به یاد داشته باشید چیزی که بیشتر از فاکتورهای استاندارد زیبایی اهمیت دارد، رضایت شما از صورتتان است. البته مطابقت با این فاکتورها ملاک اصلی خانم‌ها و آقایان برای بررسی زیبایی چهره‌هایشان است.

جراحی زیبایی چشم

جراحی زیبایی چشم، جوانی دوباره را به صورت هدیه می دهد و شامل چهار نوع جراحی است که بر اساس شرایط صورت به وجود آمده اند و برای بزرگ تر کردن چشم ها به کار می رود.

جراحی پلک

زاویه دهی و زیبایی فک

داشتن صورتی باریک مورد علاقه بسیاری از افراد است که زیبایی فک، باعث باریک دیده شدن صورت می شود. جراحی زاویه دار کردن فک به دو صورت غیر جراحی و جراحی است.

ماندگاری زاویه سازی صورت

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی به منظور تغییر اندازه و بهبود فرم لاله گوش انجام می شود که با این عمل برجستگی گوش ها برطرف شده و به سر نزدیک می شود.

گونه گذاری

در تناسب و چاق شدن صورت تاثیر می گذارد. گونه گذاری با تزریق ژل و چربی یا با جراحی و پروتز انجام می گیرد.

گونه گذاری چیست

قیمت انواع عمل زیبایی

قیمت عمل زیبایی را نمی توان به طور قطعی گفت. این عمل به یک سری عوامل بستگی دارد از جمله نوع عمل زیبایی و وضعیت بیمار و همچنین دستمزد جراح و تیم وی.

برای تعیین عمل زیبایی جراح در جلسه مشاوره وضعیت شما را بررسی و بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد و هزینه ها را نیز تعیین می کند.

 

جراحی زیبایی در ایران و جهان

درخواست های اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک در تمام جهان با توجه به عوامل تجاری و تبلیغاتی و سودآوری افراد با استفاده از این اعمال جراحی و وجهه اجتماعی که افراد می بخشند در حال افزایش است که البته این حجم از عمل های جراحی غیر ضروری می تواند مضر باشد.

عمل‌های زیبایی صورت ظاهر دلخواهتان را برای شما ایجاد می‌کنند. به یاد داشته باشید چیزی که بیشتر از فاکتورهای استاندارد زیبایی اهمیت دارد، رضایت شما از صورتتان است. البته مطابقت با این فاکتورها ملاک اصلی خانم‌ها و آقایان برای بررسی زیبایی چهره‌هایشان است.

دکتر مهدی سزاوار  ، متخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه انجام چند دسته از عمل‌های زیبایی بینی، صورت و دندان فعالیت می‌کنند. دکتر سزاوار تجربه زیادی در زمینه انجام عمل‌های زیبایی صورت دارند و به همین دلیل می‌توانند بیماران را به نتایج دلخواهشان برسانند. برای رزرو نوبت ویزیت یا مشاوره با دکتر سزاوار، از طریق بخش «نوبت دهی» یا «تماس با ما» اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

حقایقی که در مورد پروتز سینه نمی‌دانید

علت شایع مراجعه خانم‌ها به جراح جهت انجام عمل لیفت و کوچک کردن سینه یکی از دلایل زیر می‌باشد:

- سینه‌های بزرگ و یا شل و افتاده که از نظر فرد زیبا نیستند یا سایز آن با اندام وی تناسب ندارد

- ایجاد درد در شانه، گردن، پشت به علت سنگینی و آویزان بودن سینه

- عفونت مکرر درزیر و بین سینه‌ها

گوشه‌گیری بعلت خجالت از حضور در اجتماع

- ایجاد شیار و لک روی شانه ها

- اختلال در فعالیت ورزشی

- فرد لباس مناسب پیدا نمی‌کند.

این جراحی‌ها به روش های مختلف انجام می‌گیرد که جراح با توجه به تبحر و تجربه‌ای که دارد، مناسب‌ترین روش را برای هر کیس انتخاب می‌کند. در صورت انتخاب روش نادرست احتمال ایجاد عوارض بعد عمل افزایش می یابد.

هر فردی که کاندیدای انجام این عمل می‌شود باید قبل از عمل در مورد محدودیت‌های این نوع جراحی‌ها و عوارض حین و بعد از عمل آگاهی کافی کسب نماید. درست ترین روش کسب این اطلاعات پرسش از جراح در زمان مشاوره است. سوال از افرادی که قبلا جراحی شده اند روش درستی برای پاسخ به سوالات نمی‌باشد.

تمام اعمال جراحی که روی بدن انسان انجام می‌گیرد حتی با رعایت کامل تکنیک های جراحی عوارض خاص خودشان را ایجاد میکنند . جراحی های زیبایی هم از این قاعده مستثنی نیستند. عوارض می‌تواند بعلت‌های مختلف ایجاد شود و تمام تلاش کادر پزشکی در جهت کاهش این عوارض می‌باشد. فرد داوطلب این عمل‌ها باید دستورات قبل و بعد عمل را بدقت رعایت کند تا احتمال بروز عارضه کاهش یابد.

 

پروتز سینه

مهم ترین عوارض مربوط به جراحی پروتز سینه

هماتوم یا تجمع لخته خون بدنبال خونریزی در داخل سینه , معمولا در 12 ساعت اول بعد جراحی ایجاد میشود. احتمال آن حدود 5 درصد است . میتواند بدنبال سرفه شدید , حرکات دست و فشار به محل عمل ایجاد شود . بزرگ شدن ناگهانی سینه همراه تشدید درد و کبودی از علایم آن است . هماتوم باید سریعا تخلیه و خونریزی کنترل شود تا از ایجاد کپسول سفت دور پروتز جلوگیری شود.

سروما یا تجمع مایع در کمتر از 1 درصد موارد ایجاد میشود. علامت آن بزرگتر شدن سینه احساس وجود مایع و هوا داخل سینه و صاف شدن و ورم پوست سینه میباشد . اگر شدت آن زیاد باشد باید تخلیه شود.

عفونت در کمتر از 1.5 درصد موارد ایجاد میشود . علایم آن قرمزی درد ورم سینه مبتلا با یا بدون تب میباشد . علت های مختلف برای عفونت وجود دارد یکی از علل آن انتقال میکروب از طریق خون در افرادی است که دچار عفونت ادراری یا سینوزیت یا عفونت پوست در یک جای دیگر از بدنشان هستند بهتر است که این بیماریها درمان شده و از دستکاری جوش های پوستی پرهیز شود. در عفونت شدید باید پروتز خارج شود و عفونت کامل درمان شده و 6 ماه بعد مجددا پروتز تعبیه شود. عفونت با احتمال افزایش سفت شدن کپسول دور پروتز همراه است.

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.

سخن پایانی

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید. بهترین جراح پروتز سینه در تهران



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

کاربرد ترمیمی کامپوزیت دندان

تا حالا به دندان های پوسیده و خراب و خالی شده خود دقت کرده اید؟ همان هایی که به محض خوردن شیرینی و آب سرد و چای داغ، اشک در چشمان شما جمع کرده و باعث احساس درد ناخوشایندی در دندان های شما می شوند. اگر توجه کرده اید و برای درمان آن ها به دندانپزشکی مراجعه کرده اید، اولین تبریک را به شما می گویم! شما به سلامتی خود اهمیت داده اید.

حالا به سراغ بحت ترمیم دندان های شما می رویم.

دندانپزشک در این حالت معمولاً دو گزینه رایج را به شما پیشنهاد می دهد:

پر کردن دندان با آمالگام یا پر کردن دندان با کامپوزیت

(البته مواد دیگری همچون گلاس آینومر، طلا و … هم می تواند استفاده شود).

آمالگام همان موادی که اکثرا با نام مواد سیاهرنگ پر کردن دندان است که از آلیاژ جیوه و نقره و مس و … تشکیل شده است. 

 

مزایا و معایب انواع کامپوزیت دندان 

 

پر کردن دندان با کامپوزیت

در صورتی که شما تمایل به پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان داشته باشید، یکی از گزینه های پیشنهادی پزشک (با توجه به قیمت کامپوزیت دندان) استفاده از کامپوزیت است.

در پر کردن دندان با کامپوزیت ابتدا دندان را شستشو داده، با استفاده از دایکال، کف بندی را انجام داده، و سپس از یک لایه گلاس آینومر استفاده می شود.

سپس عملیات اچینگ انجام می شود. یعنی با یک اسید مخصوص، دندان تمیز می شود. پس از رطوبت زدایی از مینای دندان، باندینگ بر روی دیواره سوراخ ایجاد شده در دندان قرار داده می شود

 

مزایای کامپوزیت دندان

    کار کامپوزیت دندان در یک جلسه انجام می شود. تنها به مقدار کافی از دندان برداشته می شود و نیازی به تراش عمیق دندان نیست.

    لمینیت ها در آزمایشگاه ساخته می شوند و از این جهت نیاز به دو مرتبه مراجعه دارند.

    قیمت کامپوزیت دندان ارزانتر از قیمت لمینت دندان است. جایگذاری لمینیت به زمان بیشتری نیاز دارد تا ساخته و باندینگ شود و از همین رو هزینه بیشتری دارد.

    امکان ترمیم لمینیت دندان وجود ندارد. اگر لمینت بشکند، باید اقدام به تعویض لمینیت نمود. در حالیکه کامپوزیت در صورت شکستگی، دوباره باندینگ و تعمیر می شود.

تفاوت ایمپلنت و کامپوزیت

فرق کامپوزیت و لمینت دندان و ایمپلنت چیست ؟ کامپوزیت و زیبایی دندان ارتباط زیادی با هم دارند. در مورد ایمپلنت هم داستان به همین شکل است. یعنی شما هر دو روش را برای زیباتر کردن طرح لبخند انجام می‌دهد. در روش روکش کردن دندان با کامپوزیت، تمام عیب‌های دندان از جمله شکستگی، لب پر و یا بدرنگ بودن دندان در زیر روکش‌ها پنهان می‌شود. در ایمپلنت هم شما جای دندان از دست رفته با کمک یک دندان جدید پر می‌کنید.

البته این دو روش تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. در روش کامپوزیت، شما از قبل دندان دارید و فقط آن را روکش می‌کنید. اما در ایمپلنت ذندان ، یک یا چند دندان را از دست داده‌اید و حالا با یک جراحی ساده ابتدا پایه تیتانیومی در لثه گذاشته می‌شود. بعد از مدتی هم تاج دندن روی این پایه فلزی (اباتمنت) گذاشته می‌شود.

تفاوت دیگر ایمپلنت و کامپوزیت در مدت زمان درمان است. برای روکش‌ها ابتدا اندازه دندان‌ها با پودر آلژینات گرفته و سپس روکش‌ها در لابراتواری ساخته می‌شود. در نهایت متخصص فک و صورت روکش‌ها را طی یک جلسه روی دندان‌ها قرار می‌دهد.

اما در روش ایمپلنت ابتدا طی یک جراحی ساده، پایه ایمپلنت در داخل لثه گذاشته می‌شود. تا زمانی که این پایه فلزی با استخوان فک جوش نخورد، نمی‌توان تاج دندان را روی آن قرار داد. پس به مدت زمان زیادی نیاز دارید تا ایمپلنت مرحله آخر خود را طی کند.

 

آنچه گفتیم راهنمایی برای زیباسازی طرح لبخند بود که می‌تواند در انتخاب بهترین روکش مؤثر باشد. این روزها با توجه به تنوع روکش‌ها برای پنهان کردن معایب دندان، داشتن اطلاعات کافی در این مورد ضرورت دارد. همچنین باید به سراغ یک متخصص جراحی فک و صورت مجرب و ماهر بروید. اطمینان از مرغوبیت و کیفیت روکش‌ها هم در انجام این روش درمانی اهمیت زیادی دارد. دکتر مهدی سزاوار یکی از متخصصان فک، دهان و صورت در تهران در هر لحظه آماده پاسخگویی به شما خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد لمینت و کامپوزیت میتوانید از طریق لینک های ارتباطی با دکتر سزاوار در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

بیماری‌های تیروئیدی می‌توانند بر طیف گسترده‌ای از عملکردهای بدن از جمله شنوایی تاثیر بگذارند. تعداد زیادی از مبتلایان به بیماری‌های مربوط به غده تیروئید از بیماری خود آگاه نیستند! چون بیشتر اوقات علائم بیماری‌های مرتبط با غده تیروئید، مانند: تغییرات وزن، سردرد، خستگی و افسردگی با سایر مشکلات پزشکی- بهداشتی اشتباه گرفته می‌شوند.

سلامت تیروئید چه تاثیری بر عملکرد سایر اعضا و ارگان‌های بدن دارد؟
غده تیروئید وظیفه تنظیم متابولیسم بدن را بر عهده دارد؛ بنابراین، هر گونه اختلال تیروئید می‌تواند بر عملکرد کلی بدن، مانند سطح انرژی و کارکرد قلب تاثیر بگذارد.

قبل از بررسی تاثیر بیماری‌های تیروئیدی بر شنوایی و عملکرد گوش، شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به غده تیروئید را به طور خلاصه مرور می‌کنیم.

کم‌ کاری تیروئید

هیپرتیروئیدی (پرکاری تیروئید)

وقتی غده تیروئید بیش از حد نرمال هورمون تیروکسین تولید می‌کند، ما دچار بیماری پرکاری تیروئید هستیم. علائم هیپرتیروئیدیسم عبارتند از: تحریک‌پذیری، عصبی بودن، ضعف عضلانی، کاهش وزن بدون  دلیل، اختلالات خواب، مشکلات بینایی و تحریک چشم.

پر کاری تیروئید

هیپوتیروئیدی (کم کاری تیروئید)

زمانی که تیروئید ما به اندازه کافی هورمون تیروکسین تولید نکند، به بیماری هیپوتیروئیدی مبتلا هستیم. این نوع مشکل تیروئیدی می‌تواند خستگی، افسردگی، فراموشی و افزایش وزن را به دنبال داشته باشد.

اختلالات غدد پاراتیروئید

سرطان تیروئید

زمانی که سلول‌های غده تیروئید به سرعت تقسیم می‌شوند و رشد بی‌رویه‌ای دارند، تومورهای سرطانی در بافت غده تیروئید ما به وجود می‌آید. سرطان تیروئید نسبت به سایر سرطان‌ها کمتر رخ می‌دهد. خوشبختانه، این نوع سرطان به درمان‌هایی مثل جراحی یا پرتو درمانی به خوبی پاسخ می‌دهد و تا حد زیادی قابل درمان است.

آیا مشکلات گوش با بیماری‌های تیروئیدی ارتباط دارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله، کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید با کاهش شنوایی در ارتباط هستند. تحقیقات در مورد تاثیر بیماری‌های تیروئیدی بر سلامت گوش ادامه دارد؛ اما نتایجی که تاکنون به دست آمده؛ نشان می‌دهد که ارتباط بین بیماری‌های تیروئیدی و بعضی دیگر از بیماری‌ها در کاهش شنوایی، وزوز گوش و عدم تعادل تاثیر می‌گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع دسته بندی تفاوت دارد. به طور کلی هنگامی که سخن از انواع ایمپلنت دندان به میان می آید، اولیه ترین تقسیم بندی انواع ایمپلنت مطرح می شود که به صورت زیر است:

 انواع ایمپلنت بر اساس جایگاه آن نسبت به استخوان فک

اندواستیل یا داخل استخوانی

این انواع ایمپلنت در حال حاضر رایجترین و مطمئن ترین نوع محسوب می شوند. ایمپلنتهای اندو استیل یا داخل استخوانی، برای بیشتر افراد مناسبند. رایجترین نوع آن، ایمپلنت پیچی شکل است که امروزه به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد و به کمک دریل دندانپزشکی، در داخل استخوان فک فرو می رود. سپس استخوان به تدریج رشد کرده و به سطح ایمپلنت جوش می خورد و با آن یکپارچه می شود.

ایمپلنت تمام فک چیست

ایمپلنت روی استخوانی یا ساب پریو استیل

این نوع ایمپلنت به جای این که داخل استخوان فرو برود، بر روی استخوان (در زیر لثه) می نشیند. در ایمپلنت ساب پریواستیل، یک اسکلت فلزی در زیر لثه قرار داده می شود که حاوی یک یا چند میله می باشد. پس از جوش خوردن لثه، این پروتز در جای خود ثابت می ماند. دندانهای مصنوعی روی پایه هایی که از لثه بیرون زده اند، متصل می شوند.

تنها در صورتی از ایمپلنت ساب پریوستیل استفاده می شود که استخوان فک بیمار برای نگه داشتن ایمپلنت معمولی مناسب نیست یا فرد نمیخواهد پیوند استخوان دندان پیش از عمل جراحی جایگذاری ایمپلنت در فک را انجام بدهد.

 

ایمپلنت زیگوماتیک

 

این نوع ایمپلنت کمترین کاربرد را دارد و عمل آن پیچیده است. تنها در مواردی از این نوع ایمپلنت استفاده می شود که استخوان فک کافی برای ایمپلنت داخل استخوانی وجود ندارد. ایمپلنت زیگوماتیک در استخوان گونه، کار گذاشته می شود نه استخوان فک.

 

انواع ایمپلنت داخل استخوانی

ایمپلنت پیچی شکل (ایمپلنت دندان معمولی): ایمپلنت پیچی شکل محبوبترین و رایجترین نوع ایمپلنت در سرتاسر دنیاست. از آنجایی که این ایمپلنت همانند ریشه دندان عمل می کند و شکلی مشابه آن نیز دارد، به آن ایمپلنت ریشه ای هم می گویند. ایمپلنت پیچی شکل خود در اشکال مختلف طراحی می شود.

ایمپلنت تیغه ای: یکی از اولین انواع ایمپلنت دندان که در آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفت، ایمپلنت تیغه ای بود که اکنون به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. چون ایمپلنت پیچی مزیتهای بیشتری دارد، بیشتر شرکتهای سازنده ایمپلنت به ساخت آن روی آورده اند و دیگر ایمپلنت تیغه ای ارائه نمی کنند. در ایمپلنت تیغه ای کانالی در استخوان ایجاد می شد و تیغه ایمپلنت در آن قرار می گرفت و در مرحله آخر، روکش دندان بر روی آن متصل می شد. ایمپلنت تیغه ای تکی یا چندتایی میتواند باشد.

ایمپلنت ثابت چیست

ایمپلنت عرضی: ایمپلنت عرضی (transosseous dental implant) نوعی ایمپلنت بسیار باثبات است که همانند چهار ایمپلنت پیچی استاندارد، عمل می کند. این ایمپلنت از زیر فک جایگذاری می شود و از بخش بالای فک بیرون میزند. یک میله به آن نصب می شود تا دندان مصنوعی روی آن سوار شود. معدودی از دندانپزشکان این درمان را انجام می دهند چرا که بسیار مشکل است و نیاز به مهارت زیاد و در بیشتر موارد بستری شدن در بیمارستان دارد. با این حال در شرایطی که فک پایین بسیار تحلیل رفته و کوچک شده است یا بسیار نازک است این روش جایگزین خوبی برای ایمپلنت معمولی است.

 

اهمیت انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دندان یک روش کاملا تخصصی است که البته به تجربه متخصص فک و صورت هم نیاز دارد. طبق گفته دکتر سزاوار  متخصص ایمپلنت و جراح فک و صورت در تهران نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد.

در این جراحی خطرات و عوارضی هم وجود دارد که متخصص فک و صورت باید متوجه این موضوع باشد. پشتیبانی استخوان فک از اباتمنت یا پایه فلزی اهمیت دارد. در صورتی که استخوان فک بیمار ضعیف باشد، توان تحمل فشار وارده از سوی دندان ایمپلنت را ندارد. به همین دلیل کاشت دندان با شکست مواجه می‌شود و استخوان فک آسیب می‌بیند.

پس با این حساب انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران اهمیت دارد. جراحان با تجربه با توجه به معایناتی که باید قبل از جراحی انجام می‌دهند، مشکلات استخوان فک را برطرف می‌کنند. بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

زمانی که غده تیروئید دچار التهاب شود، هورمون تیروئید بیش از حد نرمال در غده تیروئید انباشته شده و وارد جریان خون می‌شود. التهاب نیمه حاد زمانی رخ می‌دهد که بیمار در بخش غده تیروئید احساس درد داشته باشد. تیروئید انواع متفاوتی دارد، گاهی بدون علامت رشد می‌کند و گاهی علائمی واضح دارد. برخی از بانوان نیز پس از زایمان دچار اختلال در ترشح هورمون تیروئید می‌شوند.

بیماری تیروئید به صورت کلی دو حالت پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید دارد. در صورتی که کم کاری تیروئید به‌وجود آید به این معناست که غده تیروئید کم‌تر از حد نرمال هورمون تیروئیدی ترشح می‌کند. در دنیا از هر ۱۰۰ نفر ۲ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند. از آنجایی که بیشتر موارد ابتلا خفیف هستند، بیماران پیش از انجام آزمایش متوجه ابتلا نمی‌شوند و هیچ علائمی نیز در خود مشاهده نمی‌کنند.

این بیماری می‌تواند در صورت تشدید اغما و بیماری‌های قلبی را درپی داشته باشد. کم کاری تیروئید قابل درمان است و با انجام آزمایش خون شناسایی می‌شود. در این قسمت بیشتر درباره این بیماری، علائم و عوارض آن خواهید فهمید.

کم‌ کاری تیرویید

علائم کم کاری تیروئید

آن‌چه که از پرکاری تیروئید تاکنون شنیده‌اید برعکس کنید، نشانه‌ها و علائمی خواهند بود که یک بیمار مبتلا به کم کاری تیروئید خواهد داشت. مهم‌ترین علامت و نشانه این است که برخلاف پرکاری تیروئید سطح ترشح هورمون تیروئید پایین آمده و واکنش‌های شیمیایی مرتبط با متابولیسم بدن دچار اختلال شده و کاهش پیدا کرده است.

در بیشتر افراد درگیر تیروئید کم کار این علائم ظاهر می‌شود:

  • کاهش آستانه تحمل نسبت به سرمای آب و هوا
  • بیمار در حرکت کردن دچار اختلال و کندی شده است
  • اشتهای طبیعی به غذاخوردن ازبین رفته است
  • پوست زبر و ضمخت شده است
  • بیمار از شکنندگی موها شکایت دارد
  • احساس خستگی و ضعف شدید حتی پس از استراحت کافی
  • کلفت شدن غیرطبیعی صدا
  • ایجاد اسپاسم و گرفتگی در عضلات
  • بروز مشکل یبوست
  • احساس خواب آلودگی در طول روز
  • کاهش سطح هوشیاری و تمرکز
  • فراموش کردن غیرعادی مسائل
  • بی‌حس شدن دست و پا
  • ورم کردن صورت و چشم
  • افزایش وزن
  • برهم خوردن سیکل قاعدگی
  • تشدید خونریزی قاعدگی
  • نازایی
  • گواتر
  • ترشح شیر از پستان

علائم فوق در تمام افراد بروز نمی‌کند و شدت و ضعف آن متفاوت خواهد بود. در هر صورت انجام آزمایش و تشخیص متخصص ضرورت دارد.

درمان کم کاری تیرویید

درمان کم کاری تیرویید پس از انجام ازمایش تیرویید معمولاً بسیار آسان است. مصرف قرص هورمون تیرویید (لووتیروکسین) یک بار در روز، (ترجیحاً در صبح) ساده‌ترین و موثر‌ترین راه درمان است. این قرص با مقادیر مختلف ارائه می‌شود، به این معنی که تقریباً همیشه دوز مناسب برای هر بیمار یافت می‌شود. اگر شما نیز تحت درمان با این دارو هستید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید، تا سطح این دارو را حداقل سالی یکبار کنترل کند.

برخی از بیماران در عرض ۱ تا ۲ هفته متوجه کاهش اندکی در علائم خود خواهند شد، اما پاسخ کامل متابولیسم بدن به درمان هورمون تیرویید اغلب به مدت یک یا دو ماه قبل از احساس بهبودی کامل بیمار، به طول می‌انجامد. مهم این است که مقدار صحیح از هورمون تیرویید مصرف گردد. اگر این مقدار کافی نباشد، ممکن است خستگی مفرط و یا برخی از سایر علائم کم کاری تیرویید همچنان ادامه یابد. مصرف بیش از اندازه هورمون نیز می‌تواند موجب علائم شایع پرکاری تیرویید، از جمله عصبی بودن، تپش قلب و بی‌خوابی شود.

بعد از حدود یک ماه درمان، برای تعیین اینکه آیا دوز هورمون تیرویید بیمار مناسب بوده است، سطح این هورمون در خون بیمار اندازه گیری می‌شود. بیمار می‌تواند هورمون T4 مصنوعی را بدون هیچ خطری با داروهای دیگر مصرف کند. بیمارانی که کلستیرامین (یک ترکیب مورد استفاده برای کاهش کلسترول خون) و یا برخی از داروهای ضد تشنج مصرف می‌کنند، باید با پزشک خود در مورد تداخلات دارویی مشورت کنند. زنانی که هورمون T4 مصرف می‌کنند، هنگام باردار شدن باید اطمینان یابند که این دارو دقیقاً همان چیزی است که غده تیرویید آنها تولید می‌کند.

با این حال، آن‌ها باید تحت نظارت پزشک قرار گیرند، زیرا دوز هورمون T4 در طی بارداری، باید تنظیم شود. زیرا معمولاً هورمون‌ بیشتری برای پاسخگویی به افزایش تقاضای متابولیسم جدید مادر مورد نیاز است. مشکلات احتمالی دیگری نیز برای سایر داروها از جمله ویتامین‌های حاوی آهن وجود دارد. زنان باردار (و همه زنان و مردان مشمول این امر) که مکمل‌های آهن مصرف می‌کنند، باید در این خصوص با پزشک خود مشورت کنند. در حال حاضر سه قرص با نام تجاری “لووتیروکسین” موجود است. شما می‌توانید با پزشک یا داروساز خود در مورد قرصی که کم هزینه‌تر باشد، مشورت کنید. زیرا مطالعات اخیر نشان می‌دهد که هیچ کدام از انواع قرص‌ها از نظر قدرت تاثیر بر دیگری برتری ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

امروزه عمل های زیبایی همچون زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، بین آقایان و خانم ها بسیار محبوب و پرطرفدار است. زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) ، علاوه بر فرم دهی به صورت و چانه، باعث جوانسازی و زیبایی پوست نیز می شود. عمل زاویه سازی صورت با روش های گوناگونی قابل انجام است که هر یک معایب و مزایایی دارند.

همه چیز درباره زاویه سازی صورت گرد

زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره )

گرایش به زیبایی در همه انسان ها وجود دارد و داشتن ظاهری بهتر، باعث بالارفتن اعتماد به نفس در افراد می شود. اینکه افراد همیشه زیباتر و بهتر به نظر برسند، برای همه مهم و قابل اهمیت است. از سوی دیگر وجود هر گونه عیبی در صورت، باعث کاهش اعتماد بنفس در افراد می شود. به همین دلیلی عمل های زیبایی که در ناحیه صورت انجام می شود، همیشه محبوبت ویژه ای در بین خانم ها و آقایان داشته است. اگر از اندازه چانه خود راضی نیستید و یا حس می کنید که فک شما نامتقارن است، می توانید با این عمل عیوب صورت خود را برطرف نمایید. در واقع عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، یکی از عمل های زیبایی جهت رفع عیوب چانه و حالت دادن به صورت است که توسط متخصصان پوست و مو انجام می شود. در کنار این نوع عمل زیبایی، کسانی که طالب زیبایی چهره هستند به انجام اعمال زیبایی همانند کاشت ابرو و کاشت مو نیز ترغیب می شوند.

 

همچنین برای درک بهتر اطلاعات پیرامون زاویه سازی صورت ، مزایا و معایب احتمالی انجام اعمال زیبایی و روشهای متنوعی با عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، با این مقاله همراه شوید.

جراحی زیبایی صورت

چه کسانی می توانند عمل مادلینگ چهره یا زاویه سازی صورت را انجام دهند؟

برای انجام عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، حالت صورت افراد باید دارای ویژگی هایی باشد. به عبارت دیگر این عمل برای همه قابل انجام نیست و افرادی با ویژگی های ذیل می توانند گزینه مناسبی برای این عمل باشند.

 

افراد دارای فک عریض و پهن

افراد دارای فک مربعی شکل

افراد دارای چانه دایره ای شکل

افرادی که خط فک آن ها زاویه ندارد.

افراد دارای گونه های چاق

خانم هایی که فک آن ها حالت مردانه دارد.

افراد دارای گونه های لاغر

شما می توانید پوست صورت خود را از دو طرف، با قرار دادن انگشت شست دست، به سمت گوش ها بکشید. اگر این حالت صورت را دوست دارید، یعنی صورت شما نیاز به تزریق و زاویه سازی دارد تا حجم از دست رفته خود را بازیابد و صورت زیباتر شود.

روش‌های تهاجمی معمولا آخرین انتخاب پزشک برای زاویه سازی هستند. در این متد فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و پزشک برش‌هایی در فک بیمار ایجاد می‌کند. در نهایت به کمک مته و سایر تجهیزات جراحی، تغییرات لازم در استخوان فک بیمار را به وجود می‌آورد. البته ممکن است برای زاویه سازی در فک از ایمپلنت نیز استفاده شود. توضیحات بیشتر درباره جراحی زاویه سازی  صورت را می‌توانید در مقاله‌ای با همین عنوان در سایت دکتر سزاوار مطالعه کنید.

 

روش‌های تهاجمی معمولا آخرین انتخاب پزشک برای زاویه سازی هستند. در این متد فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و پزشک برش‌هایی در فک بیمار ایجاد می‌کند. در نهایت به کمک مته و سایر تجهیزات جراحی، تغییرات لازم در استخوان فک بیمار را به وجود می‌آورد. البته ممکن است برای زاویه سازی در فک از ایمپلنت نیز استفاده شود. توضیحات بیشتر درباره جراحی زاویه سازی  صورت را می‌توانید در مقاله‌ای با همین عنوان در سایت دکتر سزاوار مطالعه کنید.

ماندگاری زاویه سازی صورت

جمع‌بندی
زاویه سازی صورت گرد اگرچه متدهای مشابه با سایر فرم‌های صورت دارد، اما در جزئیات تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال پزشک باید تشخیص دهد که فیلر در کدام بخش باید تزریق شود یا چگونه می‌تواند به کمک جراحی زاویه دلخواه را برای صورت بیمار ایجاد کند. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان با اجزای مختلف صورت و فک آشنا هستند و می‌توانند بهترین متد برای زاویه سازی صورت گرد را به شما معرفی کنند.

برای رزرو زمان ویزیت یا مشاوره با دکتر سزاوار می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی آنلاین و تلفنی موجود در سایت، اقدام کنید. متخصص جراحی فک و صورت



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

ماموگرافی چیست؟ ماموگرافی تصویربرداری از سینه با اشعه ایکس برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه است. پزشکان برای بررسی علائم اولیه سرطان سینه از ماموگرافی استفاده می‌کنند. ماموگرافی منظم بهترین آزمایشاتی است که پزشکان برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه، گاهی تا سه سال قبل از اینکه بتوان آن را احساس کرد، انجام می‌دهند.

برای انجام ماموگرافی فرد باید در مقابل دستگاه مخصوص اسکن با  اشعه ایکس بایستید. یک تکنسین سینه‌ها را روی یک صفحه پلاستیکی قرار می‌دهد و صفحه دیگر سینه را محکم از بالا فشار می‌دهد. این صفحات سینه را تا حدودی صاف می‌‌کنند و در حین عکس‌برداری آن را ثابت نگه می‌‌دارند. در این صورت ممکن است کمی فشار احساس شود. مراحل برای ایجاد نمای جانبی از سینه تکرار می‌شوند. تکنسین به چهار بار تابش اشعه ایکس نیاز دارد. گاهی برای اطمینان به عکس برداری بیشتری نیاز است. اما سوالی که بسیاری از افراد هنگام مراجعه برای ماموگرافی می‌پرسند این است که آیا اشعه ماموگرافی ضرر دارد؟ در واقع آنها می‌خواهند درباره مضرات اشعه ماموگرافی بیشتر بدانند. این مقاله با هدف پاسخگویی به بررسی سوالات فوق تالیف شده است. 

 

آیا اشعه ماموگرافی خطرناک است

 

عوارض اشعه ماموگرافی چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که هنگام ماموگرافی میزان اشعه X تابیده شده بسیار بیشتر از میزان مورد انتظار است. اغلب کسانی که برای ماموگرافی مراجعه می‌کنند، تصور اشتباهی در مورد میزان اشعه دریافتی دارند و همین امر باعث می‌شود تا آنها به دلیل ترس از اثرات مضر این اشعه از انجام این نوع تصویربرداری سرباز زنند. ماموگرافی با عوارض جانبی نگران کننده و طولانی مدتی همراه نیست، زیرا در تمام مراحل فرد در معرض مقدار کمی اشعه ایکس قرار می‌گیرد. میزان تشعشع آنقدر کم است که نمی‌‌توان از فواید آزمایش زود هنگام سرطان سینه غفلت نمود. بر اساس مطالعات انجام شده میزان مرگ و میر بر اثر سرطان ایجاد شده از اشعه ایکس در ماموگرافی برای خانم های ۴۰ ساله حدود یک هفتاد هزارم است،  یعنی از هر هفتاد هزار نفر یک شخص ممکن است در معرض خطر  اشعه ماموگرافی باشد. البته با افزایش سن میزان این مرگ و میرها نیز کاهش می‌یابد.

 

میزان اشعه ماموگرافی چقدر است؟

میزان اشعه X دریافتی حین انجام یک ماموگرافی دو طرفه حدود msv 0.48 است، در حالی که میزان اشعه برای انجام یک رادیوگرافی ساده شکم، مفصل هیپ یا لگن msv 0.7، آندوسکوپی و کولونوسکوپی 4 msv، باریم انما (عکس رنگی روده) 8msv، انواع سی تی اسکن بین 2-15 msv و انواع آنژیوگرافی بین 5-15 msv  است. همانطور که مشاهده می‌شود، اشعه X دریافت شده در مثال‌های بالا بسیار بیشتر از دوز اشعه ماموگرافی است. این آمار نشان می‌دهند که افراد به راحتی و بدون کمترین نگرانی می‌توانند برای انجام اینگونه رادیوگرافی‌ها مراجعه کنند.

 

ماموگرافی و تشخیص سرطان

ماموگرافی در تشخیص زودهنگام سرطان سینه، جان انسان های زیادی را نجات داده است. گفته می شود قرار گرفتن در معرض اشعه ماموگرافی، خطر سرطان سینه را افزایش می دهد، با این حال ضرر اشعه ماموگرافی در مقایسه با احتمال 1 از 8 احتمال ابتلا به سرطان سینه، در یک دوره از زندگی یک شخص بسیار ناچیز است. پس دلیلی وجود ندارد که در رابطه با انجام ماموگرافی مردد و نگران باشید. اگر بالای 40 سال دارید، ماموگرافی سالانه انجام دهید و با این حس خوب که تأثیر مثبتی بر سلامت خود دارید خوشحال باشید.

اگر کادر درمانی مورد نظر به خوبی از میزان اشعه مورد نظر برای تصویر آگاه نباشند، دیگر نمی توان در پاسخ به سوال اما آیا اشعه ماموگرافی خطرناک است با قطعیت پاسخ منفی داد.

در کلینیک دکتر موسی زاده با استفاده از آخرین تجهیزات دنیای پزشکی و با کادری کارآزموده و توانمند در پذیرای شما هستیم. به یاد داشته باشید که کیفیت تصاویر ثبت شده از بافت پستان در تشخیص زودهنگام علائم سرطان نقش مهمی را ایفا می کنند. بنابراین همواره در انتخاب کلینیک تصویربرداری محتاطانه اقدام کنید. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد